Chrześcijanie powinni być wegetarianami – taki przekaz kieruje do wierzących organizacja PETA, argumentując, że tak głosi Biblia. Zwierzęta są boskimi stworzeniami, nie narzędziami w rękach człowieka, a cierpienie zabijanych zwierząt jest sprzeczne z nauką miłosierdzia, jaką głosił Jezus. „Błogosławieni miłosierni. Zostań wegetarianinem”. Kampania, przygotowana na okres Wielkanocy w 2004 roku, opiera się na tego typu stwierdzeniach, a główne jej medium, strona www, obfituje w ilustracje biblijne.
Siła tej akcji może być jednocześnie jej słabością. Perswazja oparta na motywach religijnych może okazać się bardzo trafiona, z punktu widzenia marketingowego, ponieważ odwołuje się do wartości fundamentalnych. Może też prowadzić do niebezpiecznego fundamentalizmu, który, według wielu mięsożernych, cechuje wegetarian.
nazwa kategorii: Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%
CZYTAJ TEŻ:
-
06.12.2019
Nasze filmy zawsze mówią o spotkaniach skrajnie odmiennych osób
-
29.11.2019
Młodzi mają niższą świadomość ekologiczną niż starsze pokolenia
-
08.11.2019
Dziecko jest zawsze gotowe na relację z drugim człowiekiem
-
18.10.2019
Kim są wyborcy PiS i Koalicji Obywatelskiej?
-
19.07.2019
Koniec imprezy! Ktoś to słyszy?
-
05.07.2019
„Gospodarka, głupcze” = „Edukacja ekonomiczna, głupcze”.