logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Akcje, Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Polska, Edukacja, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  23.06.2018

Jak reagować na przemoc w przestrzeni publicznej?



22, 23 i 24 czerwca ulicami Warszawy przejachał tramwaj „Interwencji Pasażerskiej”, akcji społecznej, która za cel stawia sobie pokazywanie mieszkańcom Warszawy, jak właściwie reagować na akty agresji w przestrzeni publicznej. Oprócz nauki podstaw metody reagowania „Bystander Intervention” mieszkańcy stolicy będą mieli okazję wymienić się w nim swoimi doświadczeniami na temat bezpieczeństwa w transporcie miejskim, a także skorzystać z biblioteczki antydyskryminacyjnej.

W komunikacji miejskiej dochodzi do szczególnej interakcji pomiędzy różnymi mieszkańcami Warszawy. W obliczu wzrostu zachowań ksenofobicznych i rasistowskich, narastającej agresji w przestrzeni miejskiej organizatorzy „Interwencji Pasażerskiej” zdecydowali poświęcić pierwszą edycję inicjatywy właśnie społeczności cudzoziemskiej w naszym kraju. Interwencja Pasażerska została objęta patronatem honorowym rektora Uniwersytetu Warszawskiego oraz patronatem honorowym prezydenta miasta stołecznego Warszawy. „Interwencja Pasażerska” ma nie tylko dostarczać mieszkańcom Warszawy praktycznych umiejętności reagowania podczas warsztatów, lecz także promować wśród nich kulturę otwartości i szacunku dla innych nacji.

„Swoim działaniem chcemy przede wszystkim aktywizować społeczeństwo – pokazywać, jak każdy z nas może przyczynić się do tego, żeby przestrzeń publiczna była bezpieczniejsza dla wszystkich. Przejazd z nami to gest solidarności z mniejszościami mieszkającymi w Warszawie, w szczególności cudzoziemską, która jest szczególnie narażona na nierówne traktowanie i potencjalne akty agresji”.

Opublikowany przez Interwencja Pasażerska Piątek, 22 czerwca 2018

Wejście do tramwaju „Interwencji” to okazja do międzykulturowego spotkania w atmosferze otwartości. Organizatorzy akcji, wyruszyli w miasto z autorskimi szkoleniami, podczas – metody Bystander Intervention pokazującej, jak reagować na przemoc – zarówno tę słowną, jak i fizyczną – w przestrzeni publicznej W tramwaju Interwencji pasażerowie mieli także okazję porozmawiać z tworzącymi zespół obcokrajowcami i wymienić się swoimi doświadczeniami na temat reagowania w sytuacji agresji na ulicy, czy w transporcie miejskim, oraz wypożyczyć książki na czas przejazdu

Pierwsza edycja Interwencji Pasażerskiej została poświęcona przede wszystkim cudzoziemcom, z uwagi na alarmujące sygnały o wzroście nieprzyjaznych nastrojów Polaków wobec cudzoziemców. Interwencja Pasażerska jest naszą obywatelską odpowiedzią na społeczne tendencje obrazowane przez statystyki Prokuratury Krajowej oraz wyniki niezależnych badań Centrum Badań nad Uprzedzeniami na Uniwersytecie Warszawskim oraz Fundacja Batorego.

Mobilne warsztaty bazować będą na opracowanej w Stanach Zjednoczonych metodzie „Bystander Intervention” stworzonej przez organizację „Hollaback” i adresowanej przede wszystkim do kobiet spotykających się z niedwuznacznymi propozycjami i zachowaniami na tle seksualnym w nowojorskim transporcie miejskim. W „Interwencji Pasażerskiej” doświadczenie zagraniczne poszerzono między innymi o korzystanie z istniejących mechanizmów zawiadamiania o niebezpiecznej sytuacji, takich jak infolinia 19 115.

Każdego dnia akcji pojazd swoją drogę rozpocznie na przystanku tramwajowym Centrum 08, a następnie pokona trasę Centrum – Marszałkowska (pl. Bankowy) – Andersa – Stawki – al. Jana Pawła II (Rondo Radosława) – Broniewskiego – al. Reymonta – Powstańców Śląskich – Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa – Młynarska – al. Solidarności – Towarowa (Rondo Daszyńskiego) – pl. Zawiszy – Al. Jerozolimskie – Most Poniatowskiego – al. Waszyngtona – Rondo Wiatraczna (powrót) – al. Waszyngtona – Most Poniatowskiego – Al. Jerozolimskie – Centrum

 

Oprócz informacji o niebezpiecznych zajściach w przestrzeni publicznej na swoim profilu społecznościowym organizatorzy akcji dzielą się także rozmowami, które przeprowadzają z mieszkającymi w Warszawie cudzoziemcami. Wydarzenie jest otwarte dla wszystkich, bez względu na wiek, narodowość, płeć, orientację seksualną, czy poglądy.

Projekt „Interwencja Pasażerska” działa w programie UW: inicjatywy dla otoczenia prowadzonym na Uniwersytecie Warszawskim w ramach programu Santander Universidades realizowanego w Polsce przez Bank Zachodni WBK.” Partnerem akcji jest Humanity in Action Polska

tolerancja   |  równouprawnienia   |  Bystander Intervention”   |  UW: inicjatywy dla otoczenia   |  Bank Zachodni WBK   |  Humanity in Action Polska   |  rasizm   | 


Nazwa kampanii:
Interwencja Pasażerska
Czas:
2018.6.21 - 2018.6.23
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Edukacja, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Polska
Nadawca:
Interwencja Pasażerska, Humanity in Action Polska
Media:
internet
Wykonawca:
Interwencja Pasażerska
Adresaci:
pasażerowie, użytkownicy komunikacji miejskiej w Warszawie





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek