Mówi się "hejka" zamiast "serwus", "human recources" zamiast "kadry". A przecież "Polacy nie gęsi, i swój język mają".
W startującej dzisiaj kampanii odwiedzająca zoo Słowostworów rodzina przygląda się skaczącym dziwolągom o imionach "Birbant", "Rychło" czy "Popas". Zwierzęta pjawiają się też w biurze – naturalnym wrogiem "Kadr" są "Human Resources", wspierane przez potwora nazywającego się "Chief Executive Officer".
Dwa spoty ze Słowostworami w roli głównej są częścią kampanii "Ojczysty – dodaj do ulubionych", zorganizowanej przez Narodowe Centrum Kultury i Radę Języka Polskiego. Kampania edukacyjna ma na celu podnoszenie świadomości językowej oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za polszczyznę. Zainaugrowana zostanie dzisiaj – 21 lutego, w Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, podczas uroczystej gali prowadzonej przez Macieja Stuhra i Andrzeja Poniedzielskiego. Występy muzyczne i kabaretowe oraz fragmenty filmów przeplatane będą rozmowami o polszczyźnie. Dyskutować będą m.in. prof. Jerzy Bralczyk i prof. Jan Miodek.
Informacje o działaniach w ramach kampanii będą publikowane na bieżąco na fanpage’u akcji w serwisie Facebook. Zakończenie i podsumowanie kampanii odbędzie się podczas 2. edycji organizowanego przez NCK "Rymoliryktanda" – dyktanda-happeningu.
Słowostwory wymyślił Piotr Kornobis, narysowała Marcelina Jarnuszkiewicz, a zanimował Maciek Białobrzeski. Lektorką kampanii jest Krystyna Czubówna.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich
-
22.04.2024
Polak na diecie
-
22.04.2024
Z dupy problem