logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  18.09.2017

Czy Polki są mądre?



Badania dowodzą, że nawet najmniejsza ilość alkoholu może zaburzyć funkcjonowanie dziecka w łonie matki. Przykładowo lampka wina wypita przez ciężarną wystarczy, aby płód przestał oddychać przez 2 godziny*. Tymczasem pomimo licznych kampanii i akcji edukacyjnych, wiele Polek wciąż spożywa alkohol w ciąży – według badań z wiosny tego roku odsetek ten wynosi 9,7%.

Coraz więcej mówi się o powikłaniach, jakie takie zachowanie niesie dla dziecka, np. FAS, czyli Płodowym Zespole Alkoholowym. W tegorocznej edycji konkursu Kampania Społeczna Roku nagrodzona została m.in. kampania „Dzieci nie chcą FAS” realizowana przez LiquidThread  na zlecenie Fundacji EY.

Bądź mądra

Tym razem temat ten poruszyła Kompania Piwowarska, która postanowiła promować odpowiedzialną postawę przyszłych mam wobec alkoholu poprzez próbę zastąpienia moralizowania pozytywnym przekazem. W tym celu zaangażowane zostały blogerki, które z okazji Światowego Dnia FAS wystąpiły w kolejnej edycji kampanii „Bądź mądry”. Tym razem odpowiedzialne koszulki z hasłem „Jestem mądra i to mi nie ciąży” założyły Ania Stożek (Mamoholiczka) i Wiola Galla (Mama Bloguje). Autorki blogów parentingowych w krótkich spotach, utrzymanych w charakterystycznej dla kampanii konwencji, podkreślają, jak ważna jest dla nich rodzina i zdrowie dzieci, a jego warunkiem było unikanie alkoholu podczas ciąży. Dla odpowiedzialnej mamy to naprawdę żadne wyrzeczenie, a dla prawidłowego rozwoju malucha znaczy bardzo wiele.

Konkurs internetowy

9 września startuje również konkurs KP „Jestem mądra – w ciąży nie piję alkoholu” na profilu ABC Alkoholu na Facebooku. Jego współorganizatorem jest firma Present Service, właściciel portalu www.mamaklub.pl. W konkursie mogą wziąć udział przyszłe mamy, które chcą w kreatywny sposób zamanifestować odpowiedzialną postawę wobec spożywania alkoholu. Kampania pod tym samym hasłem jest nieustannie prowadzona w placówkach Medicover oraz Lux Med na terenie całego kraju, a z inicjatywy Kompanii Piwowarskiej wiedzę o FAS propaguje się w  gabinetach ginekologicznych i szkołach rodzenia.

– Będziemy konsekwentnie powtarzać nasz przekaz na temat szkodliwości picia w ciąży. Jest to wciąż bardzo potrzebne, bo co roku w Polsce u około 900 noworodków wykrywany jest Płodowy Zespół Alkoholowy – komentuje Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. polityk alkoholowych w Kompanii Piwowarskiej – W naszym społeczeństwie nadal brakuje rzetelnej wiedzy na temat wpływu alkoholu na płód, krąży na ten temat wiele mitów. Kobiety nie otrzymują jasnej, kategorycznej informacji, że dla dobra dziecka nie powinny w ogóle pić alkoholu.

Krótko o FAS

Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) to szereg anomalii genetycznych i wad wrodzonych, widocznych u dzieci, których matki są uzależnione od alkoholu lub go nadużywają. Te anomalie to między innymi zahamowanie wzrostu w okresie płodowym i noworodkowym, zniekształcenia twarzy oraz nieprawidłowy rozwój ośrodkowego układu nerwowego. U pacjentów występuje też wiele problemów behawioralnych i fizycznych, nawet jeżeli nie wskazano wszystkich objawów pozwalających na stwierdzenie u nich alkoholowego zespołu płodowego (FAS). Są to problemy z koncentracją, zaburzenia motoryczne, problemy kognitywne, które mogą być odczuwalne przez całe życie.

Więcej informacji można znaleźć na profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/ABCAlkoholu oraz na stronie internetowej: http://www.abcalkoholu.pl.

Konkurs z okazji Światowego Dnia FAS dostępny będzie pod adresem: https://www.facebook.com/ABCAlkoholu/app/467939593270340/

Filmy można obejrzeć pod adresem:

– Mamoholiczka: https://youtu.be/XGcuJMvD1bo

– Mama Bloguje: https://youtu.be/fpk6bKD7XZg

 

* Źródło: http://www.fas.org.pl/co-robimy/badania-naukowe/47-jedna-lampka-wina-moze-zatrzymac-oddech-plodu








polecamy ─── 18.11.2020

Zielone podnosi libido


Jak wiadomo, seks wykorzystywany jest w reklamie, by sprzedawać wszystko – od koparek poprzez trumny, aż po gładź...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2021

    „Brzydkie” buraki w Lidlu


  • 05.01.2021

    Trwa nabór do do 19. edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”


  • 09.12.2020

    Auchan dołącza do partnerów aplikacji Too Good To Go


  • 08.12.2020

    W Gdańsku ruszyła Pralnia Społecznie Odpowiedzialna – dla osób w kryzysie bezdomności


  • 03.12.2020

    Biedronka rezygnuje z jaj klatkowych


  • 01.12.2020

    #DomZSerca stanął w Wierzbicy pod Radomskiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek