Życie wymiera, plastik nie
W kampaniach społecznych poświęconych zanieczyszczeniu mórz i oceanów (czy też szerzej – wód) wyróżnia się typ kreacji, w których plastikowe odpady, głownie folia oraz torby jednorazowe, zostają zanimizowane. Przybierają formy zwierzęce, owijają się wokół korpusów ryb i żółwi czy wręcz nabierają cech monstrualnych (pisaliśmy o tym TUTAJ oraz TUTAJ).
Urugwajska kampania Life is extinct, your plastic not wpisuje się w ten nurt, przy czym warty podkreślenia jest tu element zaskoczenia. Bohaterowie grafik wydają się być bezbrzeżnie zdumieni faktem, że morska fauna została całkowicie zdominowana przez tworzywa sztuczne. Co jest smutną metaforą postawy lekceważenia czy wręcz ignorowania, które jako ludzkość prezentujemy wobec katastrofy ekologicznej związanej z globalnym zanieczyszczeniem środowiska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.10.2024
Po prostu się rusz!
-
04.10.2024
Jesienny talerz żywieniowy
-
04.10.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
02.10.2024
Pomarańcza