Szpitalne łóżka, kroplówki, błagalne spojrzenia dzieci i zastygłe twarze staruszków. Próżno tego szukać w kampanii społecznej Hospice Association of Ontario, pozarządowej organizacji wspierającej działalność kanadyjskich hospicjów. Na jej zlecenie agencja reklamowa TAXI przygotowała 3 kreacje plakatowe, które nie tyle smucą i przywołują obrazy niezasłużonej śmierci, co opowiadają o misji hospicjów z błyskotliwą subtelnością.
Plakaty przedstawiają więdnące kwiaty – prosty w odczycie eufemizm śmierci. Wraz z nimi pokazane są pewne działania nadające całości choć odrobinę optymizmu czy radości. Za sprawą ręki malarza wazon nabiera kolorowych barw, na innym plakacie zaczynają wokół niego latać kolorowe motyle, na kolejnym ktoś zapala obok niego dziesiątki lamp. Całość dopełniają spójne z przekazem kampanii, zaskakujące nagłówki. Jeden z nich brzmi: „We don’t know if there is life after death. But we know there is life before Heath” („Nie wiemy czy istnieje życie po życiu, ale wiemy, że istnieje życie przed śmiercią”).
Wystarczająco metaforycznie, żeby uruchomić wyobraźnię, wystarczająco prosto żeby zrozumieć przekaz w drodze do pracy, czy uczelni. Z jednej strony reklamy nie budzą złych wspomnień i lęków, z drugiej dobrze przekazują wartość pomocy udzielonej hospicjom.
M.Świejkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.09.2024
We wrogim domu
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Highway to Hell*
-
02.09.2024
Strefa wojny czy przeciętny dom?
-
01.09.2024
Soap Me Up