Życie, którego nie było
Najnowsza kampania AIDES, odmienna w formie od dotychczasowych kontrowersyjnych i wesołych akcji reklamowych, nosi tytuł „A life” („Życie”). Tu wizja szczęśliwego życia zostaje brutalnie przekreślona przez chorobę, której można było zapobiec.
Pacjent szpitala opisuje jak wspaniale przeżył swoje życie. Historia opowiadana jest w osobliwy sposób – od końca do początku. Bohater spotu cieszy się, że mógł zostać dziadkiem, przedstawia swoje dzieci, mówi też o udanym małżeństwie, karierze i wspaniałych podróżach. Koniec historii jest jednak zaskakujący – Wiktor w wieku 20 lat zakaził się wirusem HIV. Nigdy nie będzie miał życia, które wcześniej opisywał.
Problem HIV dotyka najczęściej ludzi młodych. Ponad połowa osób zakażających się tym wirusem to ludzie między 15. a 24. rokiem życia. Właśnie do tej grupy wiekowej kierowane są kampanie francuskiej organizacji AIDES. Co roku organizuje ona mocny w treści i przekazie spot promujący bezpieczny seks. Owocem współpracy AIDES z agencją TWBA Paris jest m.in. bardzo popularny wśród internautów, kontrowersyjny spot „Grafitti”, którego głównym bohaterem jest animowany członek, czy kreskówkowe „Explore. Just protect yourself”, “Baby, baby” i „Sugar Baby Love”
Założone w 1984 roku AIDES jest stowarzyszeniem, którego celem jest jednoczenie ludzi żyjących z HIV/AIDS oraz niezakażonych w walce z chorobą i dyskryminacją osób nią dotkniętych. Organizacja promuje również działania profilaktyczne. Spot „A life” został po raz pierwszy pokazany we francuskiej telewizji 1 grudnia z okazji Światowego Dnia AIDS.
P.Lenarczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2024
…z wyjątkiem uważnego kierowcy
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
28.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości
-
25.09.2024
Alert PTSD