Życie dziecka, którego nikt nie widzi
W żadnej ze scen spotu nie występuje dziecko, a jednak przekonuje on, by dziecko dostrzec. Świat pokazany jest tu z jego perspektywy. Dziecięcy głos mówi „zobacz gdzie mieszkam”, „zobacz gdzie śpię”, „zobacz co jem”. Poprzez kadry ze swojego życia opowiada przejmującą historię z tragicznym finałem, któremu nie udało się zapobiec, gdyż ani nikt z otoczenia, ani władze nie zauważały małego człowieka i jego problemów. Reakcja następuje dopiero po fakcie i polega głównie na mówieniu, a nie na działaniu. Tymczasem do innych potrzebujących dzieci nadal nie dociera odpowiednia pomoc i powtarza się znów podobny scenariusz.
Kampania „See the child. Change the system” („Zobacz dziecko. Zmień system”) prowadzona przez brytyjską fundację Kids Company przekonuje opinię publiczną o wadliwości systemu pomocy społecznej w Wielkiej Brytanii i jego niezdolności radzenia sobie z kwestiami zaniedbania, wykorzystywania i przemocy wobec dzieci. Organizacja zachęca do podpisywania petycji, która jest wyrazem poparcia dla niezależnego zespołu ekspertów, który pracować będzie nad ulepszeniem tego systemu. Głosy na rzecz zmiany można oddawać na stronie seethechild.org lub wysyłając SMS o treści „I SEE” pod numer 63000. W akcję angażują się też użytkownicy mediów społecznościowych m.in. poprzez zamieszczanie swoich zdjęć z dzieciństwa z hashtagiem #SeetheChild.
Joanna Ćwiertnia
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem