logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Zwycięzcy konkursu na plakat o równouprawnieniu
17.11.2010
Tematy: Wydarzenia

Zwycięzcy konkursu na plakat o równouprawnieniu



Fundacja Komunikacji Społecznej przeprowadziła konkurs na najlepszy plakat dot. wyrównywania szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Projekt został zrealizowany ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Celem konkursu było zwiększenie świadomości społecznej odnośnie równości kobiet i mężczyzn w zakresie możliwości zawodowych. Konkurs został skierowany zarówno do amatorów, jak i profesjonalnych grafików i twórców reklamy. Równie ważna, jak walory estetyczne, była koncepcja pracy opisywana w specjalnej ankiecie zgłoszeniowej.

Wsparciem merytorycznym dla uczestników był cykl wykładów poświęcony problematyce stereotypów oraz tworzeniu przekazów społecznych prowadzony przez specjalistów z dziedziny socjologii, marketingu i reklamy.

Do konkursu zgłoszonych zostało 99 prac. Praca nr 100 stworzona przez licealistów ze Zduńskiej Woli, prezentowana obok, dotarła po wyznaczonym w regulaminie terminie.

Nadesłane przez uczestników konkursu zgłoszenia były oceniane pod kątem wykorzystanej argumentacji oraz oryginalności. Zwycięzcy zostali wyłonieni podczas głosowania Jury. Kreacje były również oceniane przez internautów w głosowaniu, w którym brana była pod uwagę średnia z sumy przyznanych im punktów. Jury wzięło pod uwagę w ocenie 3 plakaty, które otrzymały najwyższą średnią w głosowaniu internautów.

I miejsce – nagrodę główną aparat CANON EOS 500D, otrzymała kreacja Małgorzaty Pabich. Zdaniem Jurorów praca zmusza odbiorcę do interakcji i samodzielnego myślenia. Dopasowywanie przedmiotów do płci, jak w przedszkolnej układance, demaskuje ukryte w każdym stereotypy, o których odbiorca sam może się przekonać po zetknięciu z plakatem. Uzasadnienie autora świadczy o bardzo świadomym podejściu do tematu.

II miejsce ex aequo – zajęła kreacja Jana Skóry oraz Annny Żukowskiej-Zyśko (nagrody rzeczowe o wartości po 300 zł). Wszystkie prace Jana Skóry zainteresowały Jurorów plakatowo-kampanijnym mysleniem. Prosty i symboliczny sposób przedstawienia płci oraz uchwycenie problemu był powodem wyboru pracy pt: ”Zatrudniasz kobiety – pozwól im wyjść im z cienia”. Jury uznało, że praca Anny Żukowska-Zyśko pt: „Równość w pracy to wydajność pracy” to rodzaj bardzo profesjonalnej i spójnej estetyki oraz reklamowego podejścia.

Jury postanowiło przyznać 4 wyróżnienia:
• Piotrowi Szmiłykowi za grafikę i największą liczbę głosów w głosowaniu internautów
• Patrycji Żołędowskiej za hasło
• Milenie Molendzie za ciekawą wieloznaczność
• Marcinowi Błaszczykowi za prosty i czytelny przekaz obu prac

Autorzy wszystkich wyróżnionych prac otrzymują albumy o projektowaniu graficznym ufundowane przez studio Mikrokosmos. Ponadto autorzy I oraz II miejsca otrzymują oficjalne zaproszenia na Galę Konkursu „Kampania Społeczna Roku 2010”, która odbędzie się w czerwcu 2011r.

Zwycięska kreacja zostanie wykorzystana do przeprowadzenia kampanii internetowej skierowanej do pracodawców.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek