logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  17.11.2010

Zwycięzcy konkursu na plakat o równouprawnieniu



Fundacja Komunikacji Społecznej przeprowadziła konkurs na najlepszy plakat dot. wyrównywania szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Projekt został zrealizowany ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Celem konkursu było zwiększenie świadomości społecznej odnośnie równości kobiet i mężczyzn w zakresie możliwości zawodowych. Konkurs został skierowany zarówno do amatorów, jak i profesjonalnych grafików i twórców reklamy. Równie ważna, jak walory estetyczne, była koncepcja pracy opisywana w specjalnej ankiecie zgłoszeniowej.

Wsparciem merytorycznym dla uczestników był cykl wykładów poświęcony problematyce stereotypów oraz tworzeniu przekazów społecznych prowadzony przez specjalistów z dziedziny socjologii, marketingu i reklamy.

Do konkursu zgłoszonych zostało 99 prac. Praca nr 100 stworzona przez licealistów ze Zduńskiej Woli, prezentowana obok, dotarła po wyznaczonym w regulaminie terminie.

Nadesłane przez uczestników konkursu zgłoszenia były oceniane pod kątem wykorzystanej argumentacji oraz oryginalności. Zwycięzcy zostali wyłonieni podczas głosowania Jury. Kreacje były również oceniane przez internautów w głosowaniu, w którym brana była pod uwagę średnia z sumy przyznanych im punktów. Jury wzięło pod uwagę w ocenie 3 plakaty, które otrzymały najwyższą średnią w głosowaniu internautów.

I miejsce – nagrodę główną aparat CANON EOS 500D, otrzymała kreacja Małgorzaty Pabich. Zdaniem Jurorów praca zmusza odbiorcę do interakcji i samodzielnego myślenia. Dopasowywanie przedmiotów do płci, jak w przedszkolnej układance, demaskuje ukryte w każdym stereotypy, o których odbiorca sam może się przekonać po zetknięciu z plakatem. Uzasadnienie autora świadczy o bardzo świadomym podejściu do tematu.

II miejsce ex aequo – zajęła kreacja Jana Skóry oraz Annny Żukowskiej-Zyśko (nagrody rzeczowe o wartości po 300 zł). Wszystkie prace Jana Skóry zainteresowały Jurorów plakatowo-kampanijnym mysleniem. Prosty i symboliczny sposób przedstawienia płci oraz uchwycenie problemu był powodem wyboru pracy pt: ”Zatrudniasz kobiety – pozwól im wyjść im z cienia”. Jury uznało, że praca Anny Żukowska-Zyśko pt: „Równość w pracy to wydajność pracy” to rodzaj bardzo profesjonalnej i spójnej estetyki oraz reklamowego podejścia.

Jury postanowiło przyznać 4 wyróżnienia:
• Piotrowi Szmiłykowi za grafikę i największą liczbę głosów w głosowaniu internautów
• Patrycji Żołędowskiej za hasło
• Milenie Molendzie za ciekawą wieloznaczność
• Marcinowi Błaszczykowi za prosty i czytelny przekaz obu prac

Autorzy wszystkich wyróżnionych prac otrzymują albumy o projektowaniu graficznym ufundowane przez studio Mikrokosmos. Ponadto autorzy I oraz II miejsca otrzymują oficjalne zaproszenia na Galę Konkursu „Kampania Społeczna Roku 2010”, która odbędzie się w czerwcu 2011r.

Zwycięska kreacja zostanie wykorzystana do przeprowadzenia kampanii internetowej skierowanej do pracodawców.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 29.04.2022

    Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek