Fundacja Komunikacji Społecznej przeprowadziła konkurs na najlepszy plakat dot. wyrównywania szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Projekt został zrealizowany ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Celem konkursu było zwiększenie świadomości społecznej odnośnie równości kobiet i mężczyzn w zakresie możliwości zawodowych. Konkurs został skierowany zarówno do amatorów, jak i profesjonalnych grafików i twórców reklamy. Równie ważna, jak walory estetyczne, była koncepcja pracy opisywana w specjalnej ankiecie zgłoszeniowej.
Wsparciem merytorycznym dla uczestników był cykl wykładów poświęcony problematyce stereotypów oraz tworzeniu przekazów społecznych prowadzony przez specjalistów z dziedziny socjologii, marketingu i reklamy.
Do konkursu zgłoszonych zostało 99 prac. Praca nr 100 stworzona przez licealistów ze Zduńskiej Woli, prezentowana obok, dotarła po wyznaczonym w regulaminie terminie.
Nadesłane przez uczestników konkursu zgłoszenia były oceniane pod kątem wykorzystanej argumentacji oraz oryginalności. Zwycięzcy zostali wyłonieni podczas głosowania Jury. Kreacje były również oceniane przez internautów w głosowaniu, w którym brana była pod uwagę średnia z sumy przyznanych im punktów. Jury wzięło pod uwagę w ocenie 3 plakaty, które otrzymały najwyższą średnią w głosowaniu internautów.
I miejsce – nagrodę główną aparat CANON EOS 500D, otrzymała kreacja Małgorzaty Pabich. Zdaniem Jurorów praca zmusza odbiorcę do interakcji i samodzielnego myślenia. Dopasowywanie przedmiotów do płci, jak w przedszkolnej układance, demaskuje ukryte w każdym stereotypy, o których odbiorca sam może się przekonać po zetknięciu z plakatem. Uzasadnienie autora świadczy o bardzo świadomym podejściu do tematu.
II miejsce ex aequo – zajęła kreacja Jana Skóry oraz Annny Żukowskiej-Zyśko (nagrody rzeczowe o wartości po 300 zł). Wszystkie prace Jana Skóry zainteresowały Jurorów plakatowo-kampanijnym mysleniem. Prosty i symboliczny sposób przedstawienia płci oraz uchwycenie problemu był powodem wyboru pracy pt: ”Zatrudniasz kobiety – pozwól im wyjść im z cienia”. Jury uznało, że praca Anny Żukowska-Zyśko pt: „Równość w pracy to wydajność pracy” to rodzaj bardzo profesjonalnej i spójnej estetyki oraz reklamowego podejścia.
Jury postanowiło przyznać 4 wyróżnienia:
• Piotrowi Szmiłykowi za grafikę i największą liczbę głosów w głosowaniu internautów
• Patrycji Żołędowskiej za hasło
• Milenie Molendzie za ciekawą wieloznaczność
• Marcinowi Błaszczykowi za prosty i czytelny przekaz obu prac
Autorzy wszystkich wyróżnionych prac otrzymują albumy o projektowaniu graficznym ufundowane przez studio Mikrokosmos. Ponadto autorzy I oraz II miejsca otrzymują oficjalne zaproszenia na Galę Konkursu „Kampania Społeczna Roku 2010”, która odbędzie się w czerwcu 2011r.
Zwycięska kreacja zostanie wykorzystana do przeprowadzenia kampanii internetowej skierowanej do pracodawców.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.06.2023
Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia
-
01.06.2023
Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!
-
31.05.2023
„Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon
-
29.05.2023
Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze
-
24.05.2023
Wiosenny Dzień Charta
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023