logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Zwycięskie kampanie 1%
16.05.2008
Tematy: Wydarzenia

Zwycięskie kampanie 1%



Zakończył się konkurs „100 procent z 1 procent” organizowany przez tygodnik Newsweek. Celem konkursu było wybranie i nagrodzenie najlepszej kampanii mediowej organizowanej przez organizacje pożytku publicznego na pozyskanie 1% podatku dochodowego.

Oto zwycięzcy w poszczególnych kategoriach:
Plakat lokalny (do 20 tys. mieszkańców)
– Fundacja Pomocy Dzieciom Poszkodowanym w Wypadkach / „1% WRACA”
– Fundacja Gajusz i Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi Łódzkiej / „Spraw, by szczęście nie było tylko marzeniem”
– Fundusz Lokalny Masywu Śnieżka / „Nie żałuj procencika na Masyw Śnieżnika”
—- Nagroda: 10 000 złotych, fundatorem jest Polsko Amerykańska Fundacja Wolności

Plakat ogólnopolski
– Międzynarodowy Ruch na rzecz Ochrony Zwierząt / „Zabierz fiskusowi, oddaj zwierzętom”
– Stowarzyszenie Wspierania Onkologii UNICORN / „Widzimy całego człowieka, nie tylko jego chorobę”
– Ochotnicza Straż Pożarna Jednostka Ratownictwa Specjalistycznego we Wrocławiu / „1% dla Ochotniczej Straży Pożarnej Jednostki Ratownictwa Specjalistycznego we Wrocławiu”
—- Nagroda: kampania o wartości 10 000 złotych na nośnikach Clear Channel od Clear Channel

Internet
– Stowarzyszenie Wspierania Onkologii UNICORN / „Widzimy całego człowieka, nie tylko jego chorobę”
– Międzynarodowy Ruch na rzecz Ochrony Zwierząt / „Zabierz fiskusowi, oddaj zwierzętom”
– Fundacja Pomocy Dzieciom „Jaś i Małgosia” / „Wszyscy Jesteśmy Nienormalni”
—- Nagroda: kampania o wartości 10 000 złotych na portalu Onet.pl od Onet.pl

Prasa lokalna
– Fundcja Gajusz i Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi / „Spraw, by szczęście nie było tylko marzeniem”
– Kórnickie Towarzystwo Pomocy Społecznej / „Zamiast fiskusowi daj KTPS-owi !!”
– Nidzicki Fundusz Lokalny / „Akcja 1%”
—- Nagroda: kampania o wartości 10 000 złotych w tygodnikach lokalnych, fundatorem jest Tygodnik Lokalny

Prasa ogólnopolska
– Międzynarodowy Ruch na rzecz Ochrony Zwierząt / „Zabierz fiskusowi, oddaj zwierzętom”
– Fundacja Gajusz i Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi Łódzkiej / „Spraw, by szczęście nie było tylko marzeniem”
– Fundacja SYNAPSIS / „Przyszedł do mnie AUTYZM – Przekaż 1% podatku Fundacji SYNAPSIS”
—- Nagroda: kampania o wartości 10 000 złotych w Dzienniku, fundatorem jest Dziennik

1 procent – tv – spot
– Fundacja Mam Marzenie / „Jeden procent – wiele marzeń
– Fundacja Gajusz i Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi Łódzkiej / „Spraw, by szczęście nie było tylko marzeniem”
– Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce / „Niewiele trzeba, by pomóc. Wystarczy Twój 1%.”
—- Nagroda: kampania o wartości 20 000 złotych w TV Biznes od TV Biznes

Radio – spot
– Fundacja Greenpeace Polska / „Wieloryby wołają o pomoc. Pomóż nam je ocalić!”
– Fundacja Rodzić po Ludzku / „1% dla Fundacji Rodzić po Ludzku”
– Funacja Gajusz i Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi Łódzkiej / „Spraw, by szczęście nie było tylko marzeniem”
—- Nagroda: kampania o wartości 10 000 złotych w GaduRadio od GaduRadio

Nadesłane prace oceniła najpierw Komisja Konkursowa i zarekomendowała wybrane przez siebie kampanie. Następnie głosowali internauci.

W skład Komisji wchodzili::
Mirosław Bujko – Kierownik Zakładu Komunikacji Społecznej w Wyższej Szkole, Komunikowania i Mediów im. Jerzego Giedroycia w Warszawie,
Jarosław Duda – Sekretarz Stanu Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych,
Ilona Felicjańska – Założycielka Fundacji Niezapominajka,
Małgorzata Foremniak – Aktorka, Ambasadorka Dobrej Woli Unicef,
Agata Grosicka – Dyr. Kreatywna Elżbieta Pełka Creative Services,
Paweł Łukasiak – Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce,
Max Olech – Dyr. Kreatywny Saatchi&Saatchi,
Radosław Mleczko – Podsekretarz stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej,
Jane Stoykov – Dyr. Kreatywny Sholtz&Friends,
Konrad Świeboda – Dyr. Kreatywny MarketShare,
Norbert Wawro – Dyr. Kreatywny S4,
Darek Zatorski – Europejski Dyr. Kreatywny JWT,
Michał Kobosko – Redaktor Naczelny Newsweek Polska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek