Zakończył się konkurs „100 procent z 1 procent” organizowany przez tygodnik Newsweek. Celem konkursu było wybranie i nagrodzenie najlepszej kampanii mediowej organizowanej przez organizacje pożytku publicznego na pozyskanie 1% podatku dochodowego.
Oto zwycięzcy w poszczególnych kategoriach:
Plakat lokalny (do 20 tys. mieszkańców)
– Fundacja Pomocy Dzieciom Poszkodowanym w Wypadkach / „1% WRACA”
– Fundacja Gajusz i Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi Łódzkiej / „Spraw, by szczęście nie było tylko marzeniem”
– Fundusz Lokalny Masywu Śnieżka / „Nie żałuj procencika na Masyw Śnieżnika”
—- Nagroda: 10 000 złotych, fundatorem jest Polsko Amerykańska Fundacja Wolności
Plakat ogólnopolski
– Międzynarodowy Ruch na rzecz Ochrony Zwierząt / „Zabierz fiskusowi, oddaj zwierzętom”
– Stowarzyszenie Wspierania Onkologii UNICORN / „Widzimy całego człowieka, nie tylko jego chorobę”
– Ochotnicza Straż Pożarna Jednostka Ratownictwa Specjalistycznego we Wrocławiu / „1% dla Ochotniczej Straży Pożarnej Jednostki Ratownictwa Specjalistycznego we Wrocławiu”
—- Nagroda: kampania o wartości 10 000 złotych na nośnikach Clear Channel od Clear Channel
Internet
– Stowarzyszenie Wspierania Onkologii UNICORN / „Widzimy całego człowieka, nie tylko jego chorobę”
– Międzynarodowy Ruch na rzecz Ochrony Zwierząt / „Zabierz fiskusowi, oddaj zwierzętom”
– Fundacja Pomocy Dzieciom „Jaś i Małgosia” / „Wszyscy Jesteśmy Nienormalni”
—- Nagroda: kampania o wartości 10 000 złotych na portalu Onet.pl od Onet.pl
Prasa lokalna
– Fundcja Gajusz i Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi / „Spraw, by szczęście nie było tylko marzeniem”
– Kórnickie Towarzystwo Pomocy Społecznej / „Zamiast fiskusowi daj KTPS-owi !!”
– Nidzicki Fundusz Lokalny / „Akcja 1%”
—- Nagroda: kampania o wartości 10 000 złotych w tygodnikach lokalnych, fundatorem jest Tygodnik Lokalny
Prasa ogólnopolska
– Międzynarodowy Ruch na rzecz Ochrony Zwierząt / „Zabierz fiskusowi, oddaj zwierzętom”
– Fundacja Gajusz i Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi Łódzkiej / „Spraw, by szczęście nie było tylko marzeniem”
– Fundacja SYNAPSIS / „Przyszedł do mnie AUTYZM – Przekaż 1% podatku Fundacji SYNAPSIS”
—- Nagroda: kampania o wartości 10 000 złotych w Dzienniku, fundatorem jest Dziennik
1 procent – tv – spot
– Fundacja Mam Marzenie / „Jeden procent – wiele marzeń
– Fundacja Gajusz i Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi Łódzkiej / „Spraw, by szczęście nie było tylko marzeniem”
– Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce / „Niewiele trzeba, by pomóc. Wystarczy Twój 1%.”
—- Nagroda: kampania o wartości 20 000 złotych w TV Biznes od TV Biznes
Radio – spot
– Fundacja Greenpeace Polska / „Wieloryby wołają o pomoc. Pomóż nam je ocalić!”
– Fundacja Rodzić po Ludzku / „1% dla Fundacji Rodzić po Ludzku”
– Funacja Gajusz i Hospicjum Domowe dla Dzieci Ziemi Łódzkiej / „Spraw, by szczęście nie było tylko marzeniem”
—- Nagroda: kampania o wartości 10 000 złotych w GaduRadio od GaduRadio
Nadesłane prace oceniła najpierw Komisja Konkursowa i zarekomendowała wybrane przez siebie kampanie. Następnie głosowali internauci.
W skład Komisji wchodzili::
Mirosław Bujko – Kierownik Zakładu Komunikacji Społecznej w Wyższej Szkole, Komunikowania i Mediów im. Jerzego Giedroycia w Warszawie,
Jarosław Duda – Sekretarz Stanu Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych,
Ilona Felicjańska – Założycielka Fundacji Niezapominajka,
Małgorzata Foremniak – Aktorka, Ambasadorka Dobrej Woli Unicef,
Agata Grosicka – Dyr. Kreatywna Elżbieta Pełka Creative Services,
Paweł Łukasiak – Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce,
Max Olech – Dyr. Kreatywny Saatchi&Saatchi,
Radosław Mleczko – Podsekretarz stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej,
Jane Stoykov – Dyr. Kreatywny Sholtz&Friends,
Konrad Świeboda – Dyr. Kreatywny MarketShare,
Norbert Wawro – Dyr. Kreatywny S4,
Darek Zatorski – Europejski Dyr. Kreatywny JWT,
Michał Kobosko – Redaktor Naczelny Newsweek Polska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko