Polne myszy zatruły się spalinami we własnym samochodzie, wróbel się powiesił, a królik połknął proszki.
Kampania „Goodbye cruel world“ (Żegnaj okrutny świecie) została zrealizowana na zlecenie organizacji China Environmental Protection Foundation. Kreację w postaci trzech printów przygotowała agencja Ogilvy & Mather z Hongkongu.
Każdy z nich przedstawia dramatyczną scenę samobójstwa zwierzęcia. Celem kampanii jest uświadomienie, że środowisko naturalne ma swoje granice wytrzymałości i nawet najbardziej pospolite gatunki zwierząt mogą nie wytrzymać presji cywilizacji i wyginąć. Poszczególne samobójcze epizody opisane są komentarzami:
This rabbit was actually found dead at the side of the road. Could she avoid being run over or was she pushed too far by our relentless destruction of her habitat? How far can we push nature before it simply gives up? (Tego królika znaleziono właściwie na poboczu drogi. Czy mógł uniknąć potrącenia czy też został popchnięty za daleko przez nasze nieustanne nieszczenie jego siedlisk? Jak daleko możemy się posunąć zanim natura zwyczajnie się podda?)
These mice were actually found drowned in a canal. Did they fall in, or did our destruction of their habitat push them over the edge? How far can we push nature before it simply gives up? (Te myszy znaleziono właściwie utopione w kanale. Wpadły tam czy też destrukcja ich siedlisk popchnęła je ku krawędzi? Jak daleko możemy się posunąć zanim natura zwyczajnie się podda?)
This tree sparrow’s death was actually a mystery. When a whole flock of birds fall out of the sky, maybe we should see it as a cry for help. How far can we push nature before it simpy gives up? (Śmierć tego wróbla mazurka jest właściwie tajemicą. Kiedy całe stado ptaków spada z nieba, może powinniśmy dostrzec w tym błaganie o pomoc? Jak daleko możemy się posunąć zanim natura zwyczajnie się podda?)
Paulina Wajszczak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie