logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  16.07.2015

Zumba, pierogi i hip-hop – po wylogowaniu

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


W internecie pojawiły się dwa nowe filmy na zakończenie kampanii społecznej „Wyloguj się do życia… a robi się to TAK!”, prowadzonej przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych – FIRST. W obu klipach można zobaczyć, co laureaci konkursu na najlepsze start-upy stworzyli w swoich miastach, promując w ramach akcji hasło kampanii – Internet jest OK, ale czasem warto się wylogować. Nowe filmy i konkurs to część trwającej od października 2014 kampanii finansowanej przez ministra zdrowia w ramach Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych.

Nagranie tych filmów było dodatkowym wyróżnieniem dla dwóch szkół, które wygrały konkurs zorganizowany przez FIRST na najlepszy pomysł promujący aktywność poza Internetem. Były to: V LO im. Marii Skłodowskiej – Curie z Lublina i Gimnazjum z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie. Na zrealizowanie swoich projektów każda placówka otrzymała po 12,5 tys. złotych. Filmy z udziałem uczniów obu szkół powstały w 2 wersjach: 30-sekundowego spotu promującego kampanię oraz 2-minutowego filmu dokumentującego szerzej projekty zwycięzców .

Licealiści z Lublina zaproponowali festiwal hip-hopowy „Get in Action”. W ciągu trwającej miesiąc imprezy zaprezentowali wszystkie elementy, które składają się na tę kulturę jak: graffiti, rap, freestyle, street dance, beatbox, skateboard, street jam. Celem projektu było zwrócenie uwagi na problemy współczesnej komunikacji społecznej: izolacja i zamknięcie się młodzieży w wirtualnym świecie, brak kontaktu z rówieśnikami, trudności w komunikacji twarzą w twarz, brak umiejętności pracy i zabawy w grupie. Projekt miał służyć integracji młodzieży podczas wspólnej nauki i aktywności artystycznej: muzycznej, graficznej i tanecznej. Skierowany był do młodzieży gimnazjalnej i licealnej. W ciągu miesiąca odbyły się warsztaty, na których młodzi ludzie pokazali różne możliwości spędzania wolnego czasu z rówieśnikami w realu. 

Drugim finalistą zorganizowanego przez fundację konkursu byli gimnazjaliści z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie. Nastolatkowie przygotowali miesięczną „Akademię międzypokoleniową”. Pomysł polegał na zaangażowaniu seniorów w działania międzypokoleniowe, w którym obie strony mają korzyści. Starsi ludzie czują się potrzebni, a młodzi mogą korzystać z doświadczenia i mądrości seniorów. Okazało się, że projekt najlepiej oddawał klimat kampanii. Służył podtrzymaniu więzi społecznych i rodzinnych. „Akademia” polegała na zorganizowaniu pięciu różnych typów zajęć (wokalne, sportowe, taneczne, plastyczne, kulinarne), skierowanych do grup składających się z młodzieży oraz osób z miejscowego Klubu Seniora. Mieli oni pokazać nastolatkom jak spędzali czas wolny, kiedy nie było komputerów i Internetu, jak budowali relacje międzyludzkie, a młodzież miała nauczyć ich, jak robić zdjęcia aparatem cyfrowym, kręcić filmy i jak je zamieścić w Internecie. Seniorzy mieli się dowiedzieć jakiej muzyki i jakich piosenek słuchają ich wnuki. Zaplanowali, że razem  będą śpiewać, tańczyć, malować, ćwiczyć, gotować. W Obrowie była więc zumba z seniorami, wspólne rajdy rowerowe i warsztaty kulinarne z robienia pierogów. O tym jest w najnowszym klipie, który nagrała fundacja. Seniorzy z nastolatkami wyżywali się na warsztatach plastycznych, tanecznych, wokalnych i na basenie. 

W ciągu dziewięciu miesięcy trwania kampanii powstały dwa spoty z udziałem gwiazd– ambasadorów kampanii, które zainaugurowały akcję (sportowcy światowego formatu jak: Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny oraz raperzy Sokół, Ten Typ Mes, Stasiak, Pjus), zorganizowano konkurs dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na najlepszy projekt promujący równowagę między spędzaniem czasu w sieci, a realizowaniem pasji poza internetem, odbyły się cztery debaty (Warszawa, Poznań, Gdynia, Lublin) transmitowane na żywo w Internecie, podczas których eksperci rozmawiali i dawali wskazówki jak radzić sobie z problemem nadmiernego korzystania z internetu, zrealizowano warsztaty dla nauczycieli i pedagogów z różnych części Polski, na których dowiedzieli się jak rozmawiać z uczniami zagrożonymi uzależnieniem i ich rodzicami, prowadzono profil kampanii na Facebooku i stworzono stronę www.wylogujsie.org.

Fundacja niebawem wystartuje z nowym projektem, na temat uzależnień behawioralnych – „Uzależnieniom behawioralnym mówię STOP”. W ramach akcji powstaną specjalne pakiety edukacyjne dla nauczycieli ułatwiające przeprowadzenia lekcji w szkołach na temat uzależnienia od internetu, gier komputerowych, hazardu i zakupów. Materiały zostaną rozdystrybuowane we wszystkich szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na początku września br.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek