W wielu rodzinach pod zlewami stoją słonie, koguty i dinozaury. Trzyma się tam też cukierki. W oczach dziecka plastikowe butelki z detergentami zmieniają się w przyjazne zabawki, wydają się więc bezpieczne i dają najmłodszym poczucie, że można wypić wszystko, co się w nich znajduje.
Agencja Lemz z Amsterdamu w kreacji kampanii „Children see things differently” ("Dzieci widzą rzeczy inaczej") wykorzystała tzw. efekt soczewki. Patrząc pod odpowiednim kątem na plakat, który przedstawia środki chemiczne, można zobaczyć jak zmieniają się one w zabawkowe postaci zwierząt.
Kampanię zrealizowano na zlecenie holenderskiego Instytutu Bezpiecznej Konsumpcji, a jej celem jest edukacja rodziców na temat niebezpieczeństw wynikających z nieograniczonego dostępu dzieci do środków chemicznych. W Holandii, każdego roku około 7000 osób ulega zatruciom środkami chemicznymi, z czego większość stanowią dzieci poniżej 5 roku życia.
Twórcom kreacji udało się z pewnością zilustrować różnicę w postrzeganiu świata przez dzieci i dorosłych. Więcej szczegółów na temat kampanii można znaleźć na stronie internetowej www.nieuwe-etiketten.nl, na której każde z plakatowych zwierząt na chwilę ożywa, przekazując dodatkowe informacje o potencjalnych zagrożeniach związanych z używaniem produktów chemicznych.
N.Ożegalska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu