logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  26.11.2015

Zombie na odwyku

Your browser does not support the video tag.


Kurczaki, cielęta, jagnięta, hamburgery, smażone, duszone, pieczone… zombie Jacek jest uzależniony. Udało mu się jednak z tego wyjść i teraz zajada się marchewką, dzięki czemu wygląda lepiej, zdrowiej i nie jest już żywym trupem. 

Fundacja Czarna Owca Pana Kota startuje z kampanią "Nie jestem zombie – wybieram zwierzęta!". Fundacja chce zachęcić do wyboru diety pozbawionej składników odzwierzęcych. Wykorzystuje do tego zombie i filmowy boom na ten typ bohaterów. Premiera spotu Fundacji została zaplanowana równocześnie z premierą kolejnego odcinka popularnego zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce serialu "Walking Dead". 

Rocznie w Polsce jest zabijanych na potrzeby przemysłu mięsnego, spożywczego oraz futrzarskiego 840 milionów zwierząt. Warunki, w których są trzymane, pozostawiają do życzenia – niewielka przestrzeń, przemoc, rozprzestrzenianie chorób, problemy psychiczne związane z zamknięciem. Jak podaje Fundacja – zgodnie z wyliczeniami amerykańskich badaczy osoba która zrezygnuje z jedzenia mięsa ocali rocznie 407 zwierząt.

Wybór diety roślinnej jest ważny nie tylko ze względów etycznych, ze względu na zwierzęta, ale również ze względu na ludzi i środowisko naturalne w którym żyjemy. Jeśli chcemy ochronić habitat dla naszych dzieci i wnuków powinniśmy zrezygnować z jedzenia zwierząt. Zanieczyszczenie środowiska spowodowane przez fermy przemysłowe, wycinka lasów pod ich budowę, zanieczyszczenie wód gruntowych, a przede wszystkim emisja gazów cieplarnianych przyczynia się do niszczenia środowiska i zmian klimatycznych – mówi Joanna Wydrych, przedstawicielka Fundacji Czarna Owca Pana Kota. Jak podaje organizacja, hodowla zwierząt jest odpowiedzialna za 70% zużycia wody na świecie czy za 18% światowej emisji gazów cieplarnianych – to więcej niż emituje transport samochodowy.

Zagrożenie ze strony ferm przemysłowych, niszczenie przez nie środowiska naturalnego dostrzegają także największe światowe agendy – nie tylko ONZ, który przygotował specjalny raport poświęcony temu tematowi, ale również Amerykańskie Stowarzyszenie Dietetyczne. Przed kilkoma tygodniami w USA ogłoszono zalecenia dietetyczne, w których stwierdza się m.in. że dieta roślinna jest nie tylko zdrowa, ale również najlepsza dla naszej planety. To nie jest tylko problem Stanów Zjednoczonych czy Polski, to problem całego świata – podkreśla Tomasz Argasiński z Fundacji Czarna Owca Pana Kota.

Prócz spotu reklamowego stylizowanego na serial "Walking dead" Fundacja przygotowała stronę internetową: www.wybieramzwierzeta.czarnaowca.org na której wszyscy zainteresowani mogą się dowiedzieć jak przejść na dietę roślinną czy zapoznać się z przepisami kuchni roślinnej. Strona jest dostępna również w rosyjskiej i angielskiej wersji językowej.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nie jestem zombie – wybieram zwierzęta!
Czas:
2015.11.25
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Czarna Owca Pana Kota
Media:
Internet
Wykonawca:
Messmedia, Artur Wołoch, Alex Kurtyka, Mandrake-up Studio - Klaudyna Góralska, Agnieszka Więckowska
Adresaci:
Osoby na diecie zawierającej produkty odzwierzęce





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


  • 20.11.2023

    Najlepsza inwestycja


  • 20.11.2023

    Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce 


  • 16.11.2023

    Gdy las się pali, pali nie tylko on


  • 15.11.2023

    Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek