logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zombie na odwyku
26.11.2015
Tematy: Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Zombie na odwyku

Your browser does not support the video tag.


Kurczaki, cielęta, jagnięta, hamburgery, smażone, duszone, pieczone… zombie Jacek jest uzależniony. Udało mu się jednak z tego wyjść i teraz zajada się marchewką, dzięki czemu wygląda lepiej, zdrowiej i nie jest już żywym trupem. 

Fundacja Czarna Owca Pana Kota startuje z kampanią "Nie jestem zombie – wybieram zwierzęta!". Fundacja chce zachęcić do wyboru diety pozbawionej składników odzwierzęcych. Wykorzystuje do tego zombie i filmowy boom na ten typ bohaterów. Premiera spotu Fundacji została zaplanowana równocześnie z premierą kolejnego odcinka popularnego zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce serialu "Walking Dead". 

Rocznie w Polsce jest zabijanych na potrzeby przemysłu mięsnego, spożywczego oraz futrzarskiego 840 milionów zwierząt. Warunki, w których są trzymane, pozostawiają do życzenia – niewielka przestrzeń, przemoc, rozprzestrzenianie chorób, problemy psychiczne związane z zamknięciem. Jak podaje Fundacja – zgodnie z wyliczeniami amerykańskich badaczy osoba która zrezygnuje z jedzenia mięsa ocali rocznie 407 zwierząt.

Wybór diety roślinnej jest ważny nie tylko ze względów etycznych, ze względu na zwierzęta, ale również ze względu na ludzi i środowisko naturalne w którym żyjemy. Jeśli chcemy ochronić habitat dla naszych dzieci i wnuków powinniśmy zrezygnować z jedzenia zwierząt. Zanieczyszczenie środowiska spowodowane przez fermy przemysłowe, wycinka lasów pod ich budowę, zanieczyszczenie wód gruntowych, a przede wszystkim emisja gazów cieplarnianych przyczynia się do niszczenia środowiska i zmian klimatycznych – mówi Joanna Wydrych, przedstawicielka Fundacji Czarna Owca Pana Kota. Jak podaje organizacja, hodowla zwierząt jest odpowiedzialna za 70% zużycia wody na świecie czy za 18% światowej emisji gazów cieplarnianych – to więcej niż emituje transport samochodowy.

Zagrożenie ze strony ferm przemysłowych, niszczenie przez nie środowiska naturalnego dostrzegają także największe światowe agendy – nie tylko ONZ, który przygotował specjalny raport poświęcony temu tematowi, ale również Amerykańskie Stowarzyszenie Dietetyczne. Przed kilkoma tygodniami w USA ogłoszono zalecenia dietetyczne, w których stwierdza się m.in. że dieta roślinna jest nie tylko zdrowa, ale również najlepsza dla naszej planety. To nie jest tylko problem Stanów Zjednoczonych czy Polski, to problem całego świata – podkreśla Tomasz Argasiński z Fundacji Czarna Owca Pana Kota.

Prócz spotu reklamowego stylizowanego na serial "Walking dead" Fundacja przygotowała stronę internetową: www.wybieramzwierzeta.czarnaowca.org na której wszyscy zainteresowani mogą się dowiedzieć jak przejść na dietę roślinną czy zapoznać się z przepisami kuchni roślinnej. Strona jest dostępna również w rosyjskiej i angielskiej wersji językowej.



Nazwa kampanii:
Nie jestem zombie – wybieram zwierzęta!
Czas:
2015.11.25
Nadawca:
Fundacja Czarna Owca Pana Kota
Media:
Internet
Wykonawca:
Messmedia, Artur Wołoch, Alex Kurtyka, Mandrake-up Studio - Klaudyna Góralska, Agnieszka Więckowska
Adresaci:
Osoby na diecie zawierającej produkty odzwierzęce





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek