logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Żółta ściana pamięci
23.01.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Żółta ściana pamięci



W bibliotece publicznej w Vancouver, postawiono ścianę równomiernie pokrytą samoprzylepnymi, żółtymi karteczkami (post-it), które układały się w napis "Remember" ("Pamiętaj"). Każda z nich zawierała notatkę: "Don’t forget the Investors Group Walk for Memories" (Nie zapomnij o Marszu Pamięci). Zapomnieć faktycznie trudno, bo na długiej na 10 metrów ścianie znalazło się aż tysiąc takich karteczek-przypominajek.

Pomysłowa kampania jest dziełem kanadyjskiej agencji Rethink dla Alzheimer’s Society z Kolumbii Brytyjskiej, prowincji na zachodnim wybrzeżu Kanady. Celem akcji było nie tylko przypomnienie mieszkańcom o corocznym marszu, lecz także zwrócenie ich uwagi na problem choroby Alzheimera. Zgodnie z zamierzeniem twórców, przechodnie zabierali ze sobą przylepione karteczki, a mur powoli pustoszał, co symbolizowało utratę pamięci dotykającą osoby cierpiące na demencję.

Obecnie 1 na 11 Kanadyjczyków powyżej 65. roku życia cierpi na Alzheimera lub inną formę otępienia. Szacuje się, że w następnym pokoleniu liczba cierpiących na tę chorobę wzrośnie ponad dwukrotnie. Nadal nie istnieją żadne metody pozwalające w stu procentach uchronić się przed chorobami, których skutkiem jest demencja – można jedynie zmniejszyć ryzyko ich rozwoju unikając czynników ryzyka, takich jak urazy głowy, nadciśnienie, podwyższony cholesterol czy palenie tytoniu.

Tegoroczny Marsz Pamięci odbył się 30 stycznia – wzięło w nim udział 20 miejscowości. Zdobyty dochód (w tym roku ponad 630 tys. dolarów) zostanie przeznaczony na wsparcie rodzin osób dotkniętych chorobą oraz badania naukowe. Jak mówi Jean Blake, dyrektor generalny Alzheimer’s Society of BC – Zachęcamy mieszkańców Kolumbii Brytyjskiej do tego by pomyśleli o ponad 70 tysiącach rodzin, które żyją z chorymi na demencję na terenie naszej prowincji i aby zadbali o własne zdrowie. Zależy nam również na wsparciu naszych działań, których celem jest znalezienie przyczyn demencji oraz lekarstwa na tę chorobę.

Sponsorem materiałów i wykonawcą instalacji była firma The Portables, jeden z większych w Kanadzie producentów przenośnych wystaw.
J.Ślusarska








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek