logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Inne, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  15.12.2014

Znikający ślad na śniegu

Your browser does not support the video tag.


Ślady butów większości przechodniów są dobrze widoczne jeszcze przez dłuższy czas. Lecz jedne z nich natychmiast przysypuje śnieg.

15 grudnia startuje kampania społeczna Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych pod hasłem "Po niektórych ludziach znika ślad". Celem kampanii jest zapobieganie zaginięciom oraz zwrócenie uwagi społecznej na ten problem.

Jak podaje fundacja, rocznie w Polsce zgłaszanych jest kilkanaście tysięcy zaginięć. Od 2010 roku ich liczba wzrasta. Cztery lata temu na policję zgłoszono 14 389 osób zaginionych. W tym roku odnotowano już 17 887 przypadków zaginięcia. Co roku około 7 tys. zgłoszeń dotyczy osób małoletnich. Przyczyny zaginięć są różne i zależne od wieku. Małe dzieci najczęściej giną z powodu braku odpowiedniej opieki ze strony rodziców i opiekunów. Zdarza się jednak, że przyczyną jest porwanie rodzicielskie, czy przestępstwo: uprowadzenie, pedofilia, morderstwo. Wielokrotnie przyczyną zaginięć starszych dzieci i młodzieży jest ucieczka. Dzieci uciekają z rozmaitych powodów. Najczęściej młody człowiek ucieka wtedy, kiedy problemy, z którymi się zmaga, go przerastają. W przypadku osób dorosłych często zdarzają się wypadki, urazy powodujące zaniki pamięci. Niektórzy spośród zaginionych to ofiary przestępstw (np. uprowadzenia, morderstwa). Przyczyną zaginięcia w przypadku starszych osób bardzo często są choroby: wylew, zawał, padaczka, choroba Alzheimera, depresja, schizofrenia. 

Znikają również ludzie zdrowi. Wielu z nich świadomie zrywa kontakty z bliskimi. Poprzez kampanię ITAKA chce dotrzeć również do nich, przekonać aby dali znak życia. Dotyczy to w dużej mierze osób, które od lat przebywają za granicą lub mają nowe życie, a pozostawione rodziny wciąż czekają na ich powrót.

W ramach kampanii Fundacja ITAKA przygotowała: spot telewizyjny, radiowy oraz emitowany na ekranach w Metrze Warszawskim. Zostaną również opracowane ulotki informacyjne skierowane do kilku grup wiekowych. Współorganizatorem kampanii jest Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Spoty kampanii przygotowała agencja Paralotna.

Więcej informacji na temat zaginionych osób i informacji, które mogą pomóc je odnaleźć znajduje się na stronach Fundacji ITAKA – http://zaginieni.pl. Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych jest jedyną organizacją w Polsce całościowo zajmującą się problemem zaginięć. Pomaga w poszukiwaniach, wspiera rodziny i bliskich osób zaginionych. Specjaliści ITAKI udzielają wsparcia psychologicznego, doradzają w kwestiach prawnych i socjalnych. Każdego roku Fundacja prowadzi ok. 1400 spraw. Oprócz działań poszukiwawczych i wspierających ITAKA prowadzi programy profilaktyczne mające na celu zmniejszenie liczby zaginięć: program "Nie uciekaj", kierowany do nastolatków, akcja "Bezpieczna Praca" adresowana do osób planujących wyjazd do pracy za granicę oraz "Stop depresji" dla osób borykających się z tą chorobą.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Po niektórych ludziach znika ślad
Czas:
2014.12.15
Tematy:
Inne, Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
Media:
Telewizja, radio, spoty w metrze, ulotki informacyjne
Wykonawca:
Agencja PARALOTNA
Adresaci:
Osoby stykające się z informacjami o zaginięciach, osoby poszukiwane które świadomie zerwały kontakt z bliskimi





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 18.08.2022

    We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem


  • 12.08.2022

    Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?


  • 12.08.2022

    Konkurs Art Moves 2022 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty


  • 11.08.2022

    „Adamed Dla Rodziny” – rusza program bezpłatnych badań i porad medycznych


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek