Gdy, zgodnie z instrukcją, skupia się wzrok w centralnym punkcie plakatu, znikają okalające go wizerunki motorów. Efekt optycznej iluzji w prawdziwym życiu działa podobnie.
Przed zagrożeniami wynikającymi z ułomności procesu widzenia przestrzega hasło: "Stare at the black spot for 30 second and see what happens. Motorbikes are hard to see especially at intersections. Always look for motorbike." (Wpatruj się w czarny punkt przez 30 sekund i sprawdź co się stanie. Motocykle trudno dostrzec zwłaszcza na skrzyżowaniach. Zawsze wypatruj motocykli). Widnieje ono na plakatach autorstwa agencji BBDO Clemenger, które zostały rozwieszone w okolicach australijskich stacji paliw, zajazdów i innych przydrożnych obiektów tego typu.
Kreacja "Invisible motorbikes" (Niewidzialne motocykle) stanowi kontynuację kampanii "Black Spots" (Czarne punkty) prowadzonej przez Motor Accident Commission (Komisję ds. Wypadków Drogowych) w celu podniesienia bezpieczeństwa motocyklistów na drodze. W 2011 roku inicjatywie ambasadorował Mick Doohan – pięciokrotny mistrz Grand Prix Motorcycle Racing. W spotach internetowych oraz radiowych namawiał on amatorów jednośladów do zachowania szczególnej czujności na skrzyżowaniach komunikacyjnych. Dla uzyskania optymalnego efektu należało jednak skłonić również użytkowników innego typu pojazdów do zważania na motocyklistów, dlatego to właśnie do nich skierowano komunikat zawarty w najnowszych plakatach.
Justyna Wdowiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem