Podczas piłkarskich mistrzostw Europy, rozgrywanych w Austrii i Szwajcarii, prowadzono kampanię skierowaną do fanów futbolu i klientów domów publicznych, sprzeciwiająca się zmuszaniu kobiet do prostytucji. Szacuje się, że co roku 2,5 miliona ludzi (z tego 80% stanowią kobiety i dziewczęta) staje się ofiarami handlu ludźmi. Kampania miała uświadomić ten fakt mężczyznom – zachęcić ich do podpisania petycji i zmotywować tych, którzy korzystają z usług prostytutek, do informowania o podejrzeniu, że kobiety są zmuszane do takiej pracy. Mogą oni nieświadomie wspierać proceder łamania praw człowieka.
Problem handlu "żywym towarem" dotyczy niemal całej Europy; Austria i Szwajcaria są przeważnie krajami docelowymi porwanych osób. Reszta państw to miejsca pochodzenia kobiet lub kraje przejściowe. Wiele z nich pełni obie funkcje.
Pod petycją domagającą się poszanowania praw człowieka i zwalczania handlu ludźmi podpisało się 72 tysiące osób.
K. Figurska
zobacz także
-
19.07.2025Kampanie
Odwiedź kulturę na wakacjach
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu