Znany fotograf Chris Niedenthal wystąpił w roli narratora spotu promującego Polskę za granicą, mającego pokazać zmiany, jakie nastąpiły w kraju przez ostatnie 25 lat. Film koncentruje się na pokazaniu Polaków jako energicznych i ambitnych, którzy walczyli o wolność i potrafią się nią cieszyć. Przygotowany został z okazji trzech rocznic, które przypadają w 2014 – 25-lecia wyborów 4 czerwca, 15-lecia członkostwa w NATO i 10-lecia przystąpienia do Unii Europejskiej.
Niedenthal jest autorem m.in. zdjęcia z czasu stanu wojennego, przedstawiającego wojskowy transporter opancerzony stojący przed warszawskim kinem Moskwa, w którym wyświetlano wówczas film „Czas apokalipsy” (ta fotografia pojawia się też w spocie). Spot zamyka nowe logo Polski.
Kampanię rozpoczęło umieszczenie plakatów i billboardów w Londynie 19 maja. Scenariusz spotu został wyłoniony w drodze konkursu. W skład komisji konkursowej weszli przedstawiciele różnych ministerstw, a także eksperci branży marketingowej. Spot zrealizowała agencja Saatchi&Saatchi, a hasło i logo kampanii stworzyła Saffon Brand Consultants z Londynu. Kampania finansowana jest ze środków unijnych zaoszczędzonych podczas polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej (ok. 8,4 mln zł). Główna część budżetu zostanie przeznaczona na zakup czasu antenowego w mediach zagranicznych – film będzie emitowany w czterech stacjach telewizyjnych o zasięgu ponadregionalnym (BBC, CNN, Eurosport i Sky News). Oprócz Wielkiej Brytanii kampania obejmie Niemcy, Belgię i Szwecję.
Reżyserem spotu był Marek Dawid, postprodukcją zajęło się studio D35.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca