logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Złota dziesiątka uzależnień
15.02.2009
Tematy: Wydarzenia

Złota dziesiątka uzależnień



Kawa, czekolada oraz portal społecznościowy Facebook to najbardziej popularne uzależnienia wśród Brytyjczyków – wynika z badań na temat nowoczesnego stylu życia.

Z badań przeprowadzonych na grupie 3.000 osób poniżej 30. roku życia wynika, że klasyczne nałogi zostają wypierane przez nowe uzależnienia. Alkohol, tytoń czy narkotyki nie znalazły się nawet w pierwszej dziesiątce „ulubionych” używek Brytyjczyków. Respondenci zostali zapytani, na jakie używki oraz przyzwyczajenia wydają najwięcej pieniędzy, oraz które z nich w 2009 roku będą starali się ograniczyć bądź całkowicie porzucić.

10 najbardziej popularnych uzależnień:
1. Kawa
2. Czekolada
3. Facebook
4. Kosmetyki
5. Kontrola rachunków bankowych
6. Niezdrowa żywność
7. Plotkowanie o gwiazdach i reality shows
8. Ćwiczenia sportowe
9. Zakupoholizm
10. BlackBerry/iPhone

Najprawdopodobniej ludzka próżność spowodowała, że tuż za podium znalazło się jedno z bardziej tradycyjnych przyzwyczajeń – używanie kosmetyków. Z kolei kryzys gospodarczy, a co za tym idzie, strach przed bankructwem spowodował, że na piątym miejscu znalazła się permanentna kontrola rachunków bankowych.

Badanie brytyjskich naukowców nie obaliło jednak popularnego stereotypu: całego dnia bez seksu nie może przeżyć 17 proc. mężczyzn, natomiast kobiet tylko 8 proc.
tvn24








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek