logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Złe treści na wyciągnięcie ręki
01.12.2008
Tematy: Wydarzenia

Złe treści na wyciągnięcie ręki



Co trzeci internauta uważa, że treści pornograficzne są w internecie łatwo dostępne dla dzieci – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Gemius SA i Fundację Dzieci Niczyje. Do najczęstszych zagrożeń dla dzieci internauci zaliczyli publikowanie treści pornograficznych i brutalnych, publikowanie wizerunku dziecka bez jego zgody i celowe udostępnianie treści pornograficznych dzieciom.

Co piąty internauta uważa, że oglądanie, gromadzenie, publikowanie i przesyłanie dziecięcej pornografii oraz nakłanianie dzieci do spotkań w celach seksualnych to zjawiska występujące w sieci często. Prawie dwukrotnie więcej użytkowników internetu uważa, że zdarza się to rzadko lub nigdy. Jedna trzecia badanych nie ma zdania na ten temat.

Ponad połowa respondentów uważa, że policja ma możliwość wykrycia sprawców przestępstw internetowych. Co czwarty użytkownik uważa, że pozostają oni bezkarni.

Za główną przeszkodę w skutecznym zwalczaniu takich przestępstw ankietowani uznali pasywność internautów, którzy nie zgłaszają tego typu przypadków policji. Inne powody wymienione w ankietach to niewystarczające zaangażowanie dostawców usług internetowych, anonimowość w sieci, niedostateczna praca policji oraz brak odpowiednich regulacji prawnych.

77% respondentów zgodziłoby się na stosowanie przez policję prowokacji wobec pedofilów, np. polegającej na podszywaniu się pod dziecko.

Celem badania „Zagrożenia wobec dzieci w internecie” przeprowadzonego na przełomie sierpnia i września br. było poznanie postaw dorosłych internautów wobec zjawisk uznanych za zagrażające młodym internautom, takich jak brutalne czy pornograficzne treści, agresja słowna, pornografia dziecięca i seksualne nagabywanie. Badaniem objęto 1999 osób.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek