Podstawowe produkty żywnościowe w abstrakcyjnie wysokich cenach przedstawiło Greenpeace Polska podczas outdoorowej kampanii "Gorrrące ceny", z reklamami utrzymanymi w stylistyce supermarketowej promocji.
Celem kampanii było zwrócenie uwagi na problem globalnego ocieplenia oraz zachęcenie do racjonalnego gospodarowania energią elektryczną. W dalszej perspektywie – zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych powstających przy produkcji energii, a tym samym przyczynienia się do wstrzymania procesu globalnego ocieplenia.
Na obszarze zajmowanym przez Polskę, proces postępujących zmian klimatycznych będzie miał największy wpływ na spadek plonów typowych dla naszej strefy roślin uprawnych, takich jak ziemniaki, marchew, cebula. Spowoduje także deficyt wody pitnej. Kampania miała mobilizować odbiorców do podpisania zamieszczonej na stronie Greenpeace petycji do rządu w sprawie zmiany polityki energetycznej państwa.
Nieszablonowa kampania przyciągała uwagę ukazując problem globalnego ocieplenia w nieznanej szerzej perspektywie – wzrostu cen żywności. Tym razem kreacja nie przedstawiała topniejącego lodowca, tylko znane wszystkim doskonale „ziemniaki krajowe” w cenie budzącej żywe zainteresowanie odbiorcy komunikatu.
Dzięki popkulturowemu nawiązaniu do estetyki zapożyczonej z supermarketu, kampania miała szansę zostać zauważoną przez młodszych odbiorców. Z kolei dzięki użyciu w komunikacji bardziej prozaicznej cechy, jaką są wysokie ceny produktów, mogła przyciągnąć uwagę osób starszych.
b.p.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie