logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Zielone serce dla krów i kur
12.02.2016
Tematy: Wydarzenia

Zielone serce dla krów i kur



Tuż przed walentynkami w Warszawie pojawiły się namalowane na chodnikach zielone serca. Miej serce dla zwierząt! – mówi organizacja CIWF Polska i z okazji święta miłości przypomina, że wszystkie zwierzęta, także takie jak krowy, świnie czy kury, powinny być dobrze traktowane. Zielony to nawiązanie do logo organizacji, ale także kojarzący się z naturą, trawą i pasącymi się na niej zwierzętami.

Organizacja podkreśla, że nie wszystkie stworzenia mogą żyć w ten sposób. W Polsce wielkoprzemysłowych ferm jest ponad 800 i większość hodowanych w kraju zwierząt pochodi z takich miejsc. W samej tylko Polsce zabijanych jest prawie 900 000 000 zwierząt rocznie. Mówimy o zwierzętach, które mogą odczuwać ból, stres i strach, a żyją w zamknięciu, stłoczone z innymi osobnikami, bez dostępu do światła, trawy czy pastwiska – mówi Małgorzata Szadkowska z CIWF Polska.

Działacze nakłaniają do wybierania produktów, które pochodzą z mniejszych hodowli, zamiast tych z megaferm. W przypadku jajek doradzają wybieranie tych z numerem 0 lub 1. W kwestii mięsa wyjaśniają, że warto zapłacić więcej za to z małej hodowli, zjeść go rzadziej, ale lepszej jakości (badania pokazują, że takie mięso zawiera do 50% tłuszczu mniej i więcej kwasów omega-3). Warto też zmniejszyć ilość mięsa i produktów pochodzących od zwierząt w swojej diecie, a jeść więcej warzyw i kasz.

Organizacja przygotowała fotoprzewodnik, jak szybko zrobić zielone serce origami. Instrukcja znajduje się na stronie www.ciwf.pl/walentynki.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek