logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Zielone biura to satysfakcja i zysk
30.05.2008
Tematy: Wydarzenia

Zielone biura to satysfakcja i zysk



Rośliny w biurach zwiększają satysfakcję ludzi z życia i z pracy – wynika z amerykańskich badań, o których informuje pismo „HortScience”.

Do takich wniosków doszli badacze kierowani przez dr Tinę Marie Cade z Uniwersytetu Stanu Teksas, którzy przy pomocy ankiety zamieszczonej w internecie przebadali grupę pracowników biurowych ze stanu Teksas oraz z północno-centralnej części USA. Ankieta dotyczyła otoczenia w pracy, np. obecności żywych roślin; dostępu do okien; satysfakcji z pracy i z życia oraz inne dane, takie jak wiek; przynależność etniczna; poziom wykształcenia; pozycja w pracy i płaca.

Analiza wykazała, że osoby pracujące w biurach, w których obecne są rośliny i okna były bardziej szczęśliwe i zadowolone ze swojego życia oraz z wykonywanego zawodu, niż osoby zatrudnione w miejscach pozbawionych roślin lub okien. Ta druga grupa nie czuła satysfakcji z życia i oceniała swoje zadowolenie z pracy jako niskie. Ponadto, pracownicy „zielonych” biur bardziej pozytywnie oceniali swoich szefów, współpracowników i ogólnie naturę pracy.

Naukowcy zaznaczają jednak, że różnice odnośnie satysfakcji z pracy odnotowano wyłącznie w przypadku mężczyzn.

Wyniki te potwierdzają wcześniejsze spostrzeżenia, że niekorzystne otoczenie w pracy, np. brak dostępu do okien i naturalnego oświetlenia – może obniżać osobistą satysfakcję pracownika z życia i wykonywanego zawodu oraz nasilać u niego stres i frustrację. Jak komentują autorzy, badania te są o tyle istotne, że – jak wskazują statystyki – amerykańscy pracownicy biurowi spędzają średnio 52 godziny tygodniowo na swoim stanowisku pracy.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek