W odpowiedzi na zarzuty organizacji Greenpeace, portal społecznościowy Facebook rozpoczął działania proekologiczne. W połowie października 2010 roku uruchomiona została strona „Green on Facebook”, poświęcona promocji zielonych inicjatyw, głównie w zakresie zarządzania energią. Na stronie publikowane są porady dotyczące tego jak żyć w sposób przyjazny dla środowiska, np. „5 sposobów jak ekologicznie świętować Walentynki”.
„Green on Facebook” współpracuje również z ekologicznymi organizacjami zajmującymi się problemami gospodarowania energią: Information Technology Industry Council`s, Digital Energy Solutions Campaign (DESC) oraz Alliance to Save Energy.
Ekologiczna inicjatywa Facebooka jest odpowiedzią na oskarżenia Greenpeacu, który zarzucił portalowi wykorzystywanie węgla, jako głównego źródła energii zasilającego nowe, potężne serwery portalu w Oregonie. Akcję protestacyjną związaną z nieekologiczną postawą portalu przeprowadzono na Facebooku. Zgromadziła ona dotychczas ponad 85 tysiący fanów. Tymczasem strona „Green on Facebook”, będąca odpowiedzią na atak, zebrała niemal 65 tysięcy wielbicieli.
Greenpeace już nie pierwszy raz używa Facebooka do promowania swoich kampanii. Rok temu, na stronie tego najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie, organizacja walczyła z Nestle, obarczając markę współodpowiedzialnością za ginięcie orangutanów w Indonezji (o tej kampanii można przeczytać tutaj: Krwawe paluszki).
O. Ogrodzińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO