logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Zieleń na Facebooku
13.03.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Zieleń na Facebooku



W odpowiedzi na zarzuty organizacji Greenpeace, portal społecznościowy Facebook rozpoczął działania proekologiczne. W połowie października 2010 roku uruchomiona została strona „Green on Facebook”, poświęcona promocji zielonych inicjatyw, głównie w zakresie zarządzania energią. Na stronie publikowane są porady dotyczące tego jak żyć w sposób przyjazny dla środowiska, np. „5 sposobów jak ekologicznie świętować Walentynki”.

„Green on Facebook” współpracuje również z ekologicznymi organizacjami zajmującymi się problemami gospodarowania energią: Information Technology Industry Council`s, Digital Energy Solutions Campaign (DESC) oraz Alliance to Save Energy.

Ekologiczna inicjatywa Facebooka jest odpowiedzią na oskarżenia Greenpeacu, który zarzucił portalowi wykorzystywanie węgla, jako głównego źródła energii zasilającego nowe, potężne serwery portalu w Oregonie. Akcję protestacyjną związaną z nieekologiczną postawą portalu przeprowadzono na Facebooku. Zgromadziła ona dotychczas ponad 85 tysiący fanów. Tymczasem strona „Green on Facebook”, będąca odpowiedzią na atak, zebrała niemal 65 tysięcy wielbicieli.

Greenpeace już nie pierwszy raz używa Facebooka do promowania swoich kampanii. Rok temu, na stronie tego najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie, organizacja walczyła z Nestle, obarczając markę współodpowiedzialnością za ginięcie orangutanów w Indonezji (o tej kampanii można przeczytać tutaj: Krwawe paluszki).
O. Ogrodzińska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek