W odpowiedzi na zarzuty organizacji Greenpeace, portal społecznościowy Facebook rozpoczął działania proekologiczne. W połowie października 2010 roku uruchomiona została strona „Green on Facebook”, poświęcona promocji zielonych inicjatyw, głównie w zakresie zarządzania energią. Na stronie publikowane są porady dotyczące tego jak żyć w sposób przyjazny dla środowiska, np. „5 sposobów jak ekologicznie świętować Walentynki”.
„Green on Facebook” współpracuje również z ekologicznymi organizacjami zajmującymi się problemami gospodarowania energią: Information Technology Industry Council`s, Digital Energy Solutions Campaign (DESC) oraz Alliance to Save Energy.
Ekologiczna inicjatywa Facebooka jest odpowiedzią na oskarżenia Greenpeacu, który zarzucił portalowi wykorzystywanie węgla, jako głównego źródła energii zasilającego nowe, potężne serwery portalu w Oregonie. Akcję protestacyjną związaną z nieekologiczną postawą portalu przeprowadzono na Facebooku. Zgromadziła ona dotychczas ponad 85 tysiący fanów. Tymczasem strona „Green on Facebook”, będąca odpowiedzią na atak, zebrała niemal 65 tysięcy wielbicieli.
Greenpeace już nie pierwszy raz używa Facebooka do promowania swoich kampanii. Rok temu, na stronie tego najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie, organizacja walczyła z Nestle, obarczając markę współodpowiedzialnością za ginięcie orangutanów w Indonezji (o tej kampanii można przeczytać tutaj: Krwawe paluszki).
O. Ogrodzińska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

