W odpowiedzi na zarzuty organizacji Greenpeace, portal społecznościowy Facebook rozpoczął działania proekologiczne. W połowie października 2010 roku uruchomiona została strona „Green on Facebook”, poświęcona promocji zielonych inicjatyw, głównie w zakresie zarządzania energią. Na stronie publikowane są porady dotyczące tego jak żyć w sposób przyjazny dla środowiska, np. „5 sposobów jak ekologicznie świętować Walentynki”.
„Green on Facebook” współpracuje również z ekologicznymi organizacjami zajmującymi się problemami gospodarowania energią: Information Technology Industry Council`s, Digital Energy Solutions Campaign (DESC) oraz Alliance to Save Energy.
Ekologiczna inicjatywa Facebooka jest odpowiedzią na oskarżenia Greenpeacu, który zarzucił portalowi wykorzystywanie węgla, jako głównego źródła energii zasilającego nowe, potężne serwery portalu w Oregonie. Akcję protestacyjną związaną z nieekologiczną postawą portalu przeprowadzono na Facebooku. Zgromadziła ona dotychczas ponad 85 tysiący fanów. Tymczasem strona „Green on Facebook”, będąca odpowiedzią na atak, zebrała niemal 65 tysięcy wielbicieli.
Greenpeace już nie pierwszy raz używa Facebooka do promowania swoich kampanii. Rok temu, na stronie tego najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie, organizacja walczyła z Nestle, obarczając markę współodpowiedzialnością za ginięcie orangutanów w Indonezji (o tej kampanii można przeczytać tutaj: Krwawe paluszki).
O. Ogrodzińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany