logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zgoda w autobusie
20.10.2011
Tematy: Kampanie, Polska, Równouprawnienie i tolerancja

Zgoda w autobusie



Dzisiaj rozpoczyna się trzecia tegoroczna odsłona kampanii społecznej ZTM „Przyjacielu, ustąp miejsca”. To apel o pomaganie osobom w podeszłym wieku, podróżującym komunikacją miejską. 

Warszawiacy, tak jak wszyscy mieszkańcy Polski, są coraz starsi. Przybywa osób w wieku  powyżej 60 lat – w stolicy seniorów jest już ponad 350 tysięcy. Życie staje się coraz dłuższe, dlatego nie dziwi widok podróżujących osób. Komunikacja często staje się polem międzypokoleniowych potyczek. Starsi pasażerowie utyskują na "wychowanie dzisiejszej młodzieży". Młodzi buntują się przeciwko presji, jaką niekiedy wywierają na nich starsze, ale jeszcze bardzo energiczne osoby.

Trzeci etap kampanii jest adresowany do osób w wieku 13-45 lat, uczących się i aktywnych zawodowo, ale także do seniorów. ZTM apeluje o wzajemną życzliwość i zrozumienie racji obu stron. Pomoc powinna być ludzkim odruchem, a nie być wymuszana czy wynikać z nakazów.

Warto pamiętać, że osoby w podeszłym wieku szybciej się męczą. Długotrwałe stanie jest dla nich dużym wysiłkiem, a często borykają się także z dolegliwościami zdrowotnymi. Z drugiej strony również młodzi ludzie czasem cierpią na niewidoczne na pierwszy rzut oka schorzenia i miejsce siedzące jest ważne dla ich bezpieczeństwa.

Poprzednie edycje kampanii w 2011 roku były poświęcone bezpieczeństwu kobiet w ciąży (maj) oraz potrzebom osób niepełnosprawnych podróżujących komunikacją miejską (wrzesień). Trzecia odsłona „Przyjacielu, ustąp miejsca” potrwa do 3 listopada br.

Plakaty reklamowe pojawią się w pojazdach komunikacji miejskiej, w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM oraz na tablicach przy wejściach na stacje metra. Na monitorach LCD w autobusach wyświetlane będą spoty, a na ekranach Cityinfo w metrze eksponowane będą plansze reklamowe.

Patronat medialny nad tą częścią kampanii objęły: Radio dla Ciebie i Radio Kampus.
Partnerami są: portal kampaniespoleczne.pl, AMS i City Channel.



Nazwa kampanii:
Przyjacielu, ustąp miejsca
Czas:
2011.10.20 - 2011.11.3
Nadawca:
Zarząd Transportu Miejskiego
Media:
Plakaty, spoty na monitorach LCD
Wykonawca:
Zarząd Transportu Miejskiego
Adresaci:
Mieszkańcy Warszawy, osoby w wieku 13-45 lat, uczące się i aktywne zawodowo; seniorzy
Hasło kampani:
Przyjacielu, ustąp miejsca





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek