logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  11.02.2016

Zgoda na życie, szansa na miłość

Your browser does not support the video tag.


Dwuminutowy, walentynkowy klip o miłości  – wyjątkowej, bo możliwej dzięki decyzjom innych obcych ludzi – nakręcony został w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej dot. transplantologii „Zgoda na życie” (więcej o kampanii tutaj). Filmowi towarzyszy piosenka Marceliny „Karmelove”.

5 listopada 1985 r. miała miejsce pierwsza udana operacja przeszczepienia serca w Polsce, przeprowadzona przez prof. Zbigniewa Religę. Od tamtego dnia ponad 2000 osób (2272) otrzymało za sprawą medycyny transplantacyjnej nowe serce i drugą szansę w życiu. W samym 2015 roku w 6 ośrodkach kardiochirurgicznych w Polsce wykonano 99 zabiegów przeszczepienia serca –  to o 23 zabiegów więcej niż w roku 2014. Tymczasem liczba osób oczekujących na przeszczep serca to ponad 350 (stan na 31.01.2016 r.)

Mimo iż ponad połowa Polaków zgadza się na pośmiertną transplantację narządów, tylko co piąty rozmawiał na ten temat z bliskimi (badanie TNS z października 2015 r. przeprowadzone na zlecenie Ministerstwa Zdrowia). Najnowsza kampania Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na Życie” ma na celu upowszechnienie wiedzy na temat transplantologii i zachęcenie do publicznego deklarowania swojej woli w tym zakresie. Polskie prawo pozwala na pobranie narządów, jeśli zmarły nie zgłosił za życia swojego sprzeciwu. W praktyce często nie dochodzi jednak do przeszczepienia ze względu na negatywną opinię bliskich osoby zmarłej, którzy nie znając woli odchodzącego, deklarują, iż wyrażał on za życia swój sprzeciw w ich obecności. Takie oświadczenie, złożone pisemnie przez co najmniej dwie osoby bliskie, ma w świetle ustawy z dnia 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu, przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów  moc prawną i skutkuje brakiem możliwości pobrania.

Poza spotami telewizyjnymi w ramach kampanii powstały także radiowe, strona internetowa oraz aplikacja umożliwiająca publiczne zadeklarowanie swojej woli na popularnych portalach społecznościowych. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek