logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Zgoda buduje – GMO rujnuje, a Polska bez GMO jest najważniejsza
04.07.2010
Tematy: Wydarzenia

Zgoda buduje – GMO rujnuje, a Polska bez GMO jest najważniejsza



Organizacja Greenpeace przygotowała kilka dni przed II turą wyborów prezydenckich plakaty udające reklamy, jakimi posługiwali się podczas kampanii kandydaci na urząd prezydenta RP. Posłużono się plakatami wyborczymi przekształcając tylko hasła wyborcze Jarosława Kaczyńskiego („Polska jest najważniejsza” – „Polska bez GMO jest najważniejsza”) i Bronisława Komorowskiego („Zgoda buduje” – „Zgoda buduje-GMO rujnuje”).

Ekolodzy wykorzystali czas wyborów do swojej kampanii przeciwko Genetycznie Modyfikowanym Organizmom. Przerobione hasła wyborcze miały na celu mają zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwo, jakie wiąże się z uprawami roślin zmodyfikowanych genetycznie.

– W ten sposób chcemy wywołać obu kandydatów do tablicy. Mimo, że kwestia upraw GMO w Polsce jest ciągle nierozwiązana, mimo kilkukrotnych zapytań z naszej strony, żaden z kandydatów jak dotąd nie zadeklarował jak wyobraża sobie przyszłość polskiego rolnictwa. Wyborcy mają prawo wiedzieć, czy przyszły prezydent będzie zwolennikiem wielkoprzemysłowego rolnictwa i uzależnienia polskich rolników od zagranicznych koncernów biotechnologicznych, a do tego doprowadzą uprawy GMO, czy poprze tradycyjny model rolnictwa, dzięki, któremu polska żywność cieszy się zasłużoną sławą na europejskich rynkach i który daje szansę na przyzwoite zarobki także małoobszarowym rolnikom – mówi Joanna Miś, koordynatorka kampanii STOP GMO, w polskim Greenpeace.

Imitacje wyborczych plakatów rozwieszano w różnych polskich miastach nielegalnie – bez zgody właścicieli budynków i nośników. – Nie wpłynęła jeszcze do nas żadna skarga – mówi gazecie.pl Jacek Winiarski, rzecznik Greenpeace. – Przyznaję, że nasze akcje bywają nielegalne, bo przecież nikt się nie daje zezwoleń na wejścia na budynki czy wieszanie transparentów na ministerstwach. Niemniej działamy w imię wyższej konieczności i czasem takie akcje są niezbędne. Nie unikamy odpowiedzialności za nie. Jeżeli z powieszeniem plakatów są związane straty, to pochylimy się nad tym problemem.

Greenpeace od kilku lat prowadzi kampanię, której celem jest doprowadzenie do zakazu upraw roślin modyfikowanych genetycznie w naszym kraju. Takie zakazy wprowadziło już wiele europejskich krajów. W Polsce opracowywana jest ustawa, która je dopuszcza.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek