Wszystkie firmy, które sporządziły raporty z zakresu swoich działań CSR, ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju i zaangażowania społecznego, mogą zgłaszać się do VI. edycji konkursu Raporty Społeczne, organizowanego przez CSR Consulting, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PwC. Nabór raportów trwa do 25 października br.
Raportowanie społeczne to jeden ze sposobów kontaktu z interesariuszami firmy (konsumentami, pracownikami, dostawcami, akcjonariuszami) i pomocne narzędzie w jej zarządzaniu. Celem konkursu, organizowanego cyklicznie od 2007 roku jest promocja idei raportowania społecznego jako narzędzia równie ważnego jak raporty finansowe.
– Raport CSR jest bardzo ważnym narzędziem zarządzania i komunikowania na temat skutków społecznych i środowiskowych, jakie wywołuje działalność firmy – mówi Mirella Panek-Owsiańska, Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Dla biznesu społecznie odpowiedzialnego, raportowanie jest niezbędnym elementem ewaluacji i zwiększa przejrzystość firmy, pozwala przyjrzeć się wynikom działań – zarówno pozytywnym, jak i negatywnym – i podjąć odpowiednie kroki w przyszłości. Dlatego zachęcamy wszystkie firmy, które sporządziły raport społeczny do zgłaszania się do konkursu.
Nadesłane raporty zostaną ocenione przez niezależne jury, które składa się ze specjalistów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i CSR. Nagrody za najlepiej sporządzone raporty zostaną przyznane w kategoriach: nagroda główna, nagroda Ministerstwa Gospodarki, debiut, nagroda internautów oraz w nowej kategorii: nagroda dziennikarzy.
Do konkursu mogą zgłosić się wszystkie organizacje z siedzibą w Polsce posiadające raporty wydane w języku polskim i odnoszące się do działalności na terenie Polski, obejmujące sprawozdanie za rok 2011. Termin nadsyłania zgłoszeń trwa od 6 września do 25 października 2012 roku. Raporty należy przesyłać poprzez aplikację online umieszczoną na stronie www.raportyspoleczne.pl.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 6 grudnia podczas konferencji podsumowującej konkurs.
Patronat nad konkursem objęło Ministerstwo Gospodarki, Federacja Konsumentów, Global Compact Poland, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.
Portal kampaniespołeczne.pl jest patronem medialnym konkursu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy