logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Żeromski dla odmiany – jak majonez
10.09.2010
Tematy: Akcje

Żeromski dla odmiany – jak majonez



Stefan Żeromski podawany jest „bez konserwantów” i z 10-procentowym gratisem, a Majonez Kielecki nabiera szlachetności przywdziawszy fragmenty utworów pisarza – w projekcie „Stefan i Majonez”. Cykl wielkoformatowych serigrafii (druków na płótnie) przygotowany został przez grupę Łódź Kaliska, neoawangardowy zespół artystyczny, dla którego normą są towarzyszące jego wystawom skandale.

Artyści doprowadzili do „spotkania” ikon Kielecczyzny – reprezentanta sztuki wysokiej, Stefana Żeromskiego, ze zwykłym przedmiotem kojarzonym z Kielcami. Wizerunek pisarza zmieniono w gwiazdę popkultury metodami, jakie stosował twórca pop artu Andy Warhol, który przez swą sztukę prowadził grę ze społeczeństwem konsumpcyjnym, uświęcając banalne produkty: puszkę zupy Campbell, czy butelkę Coca-coli. Idąc tym samym tropem Łódź Kaliska powiązała Stefana Żeromskiego z ikoną rynkowego sukcesu regionu – majonezem kieleckim.

Projekt ma inspirować do rozważenia, na ile ważną osobą dla Kielecczyzny był Żeromski, choćby w kontekście innych symboli regionu. W tym roku mija 75. rocznica jego śmierci, a w regionie, w którym się urodził i żył, niewiele o tym się mówi.

Wystawa „Stefan i majonez” to jedna z trzech części projektu „Żeromski dla odmiany”. Muzeum Narodowe w Kielcach, które organizuje ekspozycję, otrzymało z Ministerstwa Kultury na realizację tego projektu 60 tys. zł, i w ramach tego budżetu przewiduje się jeszcze m.in. stworzenie strony internetowej Muzeum Lat Szkolnych Żeromskiego i bloga Blog Troterzy – inspirowanego Dziennikami Żeromskiego.

Łódź Kaliska działa od 1979 roku. Tworzą ją: Marek Janiak, Adam Rzepecki, Andrzej Świetlik i Andrzej Wielogórski.
M.Prządka

Nazwa projektu:
Stefan i majonez

Zasięg (kraj/kraje):
Polska

Autor:
Łódź Kaliska

Data:
08/2010








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek