logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  22.07.2015

Żeby dziecko zapłakało



W jakich okolicznościach płacz dziecka może uratować mu życie? Na to pytanie odpowiada nowa kampania stworzona w imieniu organizacji Doctors of the World (Médecins du Monde).

Zaskakujące kreacje, które pojawiły się w podziemiach metra w wybranych państwach Europy Zachodniej, wzbudziły niemałe zainteresowanie ludzi, którzy się na nie natknęli, ponieważ przedstawiały wizerunki płaczących dzieci, opatrzone jedynie napisem „#make a child cry” („#spraw, żeby dziecko płakało”). Dzięki temu hasłu kreacje szybko rozprzestrzeniły się na Twitterze i przykuły uwagę mas. Wyjaśnienie tajemniczych printów przyniosły kolejne plakaty oraz spot reklamowy, które tym razem oprócz obrazów płaczących dzieci i danego hasła reklamowego, rozszerzone zostały o te oto słowa: „Save his/her life” („Uratuj jego/jej życie”). Odbiorcy zarówno z kreacji, jak i spotu, dowiadują się również o okolicznościach, w których dzieci płakały. Okazało się, iż dostawały zastrzyk, lub otrzymywały inną pomoc medyczną, która przerażała je tak bardzo, iż zaczęły zawodzić.

Kreacje przy pomocy zaskakujących zdjęć i hasła zwracają uwagę na problem dzieci żyjących w ubogich krajach lub miejscach dotkniętych konfliktem zbrojnym, co znacznie ogranicza dostęp do opieki medycznej, a jak mówi dalej hasło kampanii, co kilka sekund, właśnie z tego powodu, umiera dziecko: „One child dies every 7 seconds due to lack of medical care. Make a donation on makeachildcry.com” („Co 7 sekund umiera jedno dziecko z powodu braku opieki medycznej. Przekaż datek na makeachildcry.com”). Twórcy kreacji i spotu reklamowego próbują trafić do odbiorców poprzez odwołanie się do ich emocji związanych z widokiem płaczących dzieci, jednak dzięki odwróceniu ładunku emocjonalnego z negatywnego na pozytywny, przekaz dociera ze zdwojoną siłą, zwłaszcza, że widok krzywdzonych dzieci każe ludziom w naturalnym odruchu sprawdzić, co jest powodem ich krzywdy. 

Kreacje oraz spot pojawiły się w takich państwach jak Kanada, Argentyna, Niemcy, Holandia, Hiszpania, Grecja, Portugalia, Szwajcaria i Wielka Brytania.

Kreacje i spot zostały przygotowane przez francuską agencję reklamową DDB, Paris w imieniu Doctors of the World (Médecins du Monde) – międzynarodowej humanitarnej organizacji non-profit udzielającej długoterminowej pomocy medycznej ludziom potrzebującym w biednych i zdestabilizowanych politycznie państwach, gdzie takiej pomocy brakuje.

Aleksandra Rychlicka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek