logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Zdrowe wakacje z Fundacją BOŚ
14.07.2014
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Zdrowe wakacje z Fundacją BOŚ



Fundacja BOŚ startuje z projektem „Wakacje w rytmie fit”.

Prawie 9 kg cukru i 7 kg tłuszczu przywozi z wakacji przeciętna, polska rodzina w zjedzonych gofrach, drożdżówkach i rybach w panierce. Czteroosobowa rodzina, po dwutygodniowym pobycie nad morzem, przywozi ze sobą nadbagaż 70 tys. kcal. Żeby to spalić, musiałaby jeździć na rowerze non-stop przez 4 dni, po 10 godzin dziennie – podaje Fundacja.

Tempo przyrostu dzieci z nadwagą i otyłością jest w Polsce dziesięciokrotnie większe niż w Stanach Zjednoczonych. Z badań wrocławskiego oddziału SWPS wynika, że stałym elementem diety małych Polaków są łakocie. Dzieci wypijają każdego dnia ok. dwóch szklanek słodzonych napojów i dwa razy dziennie sięgają po słodkie i słone przegryzki. W ich diecie brakuje natomiast warzyw, owoców, ziół i innych pełnowartościowych produktów.

Wielu rodziców tłumaczy się, że nie ma czasu na komponowanie zdrowych posiłków. Urlop i wakacje to świetna okazja, by przekonać się, że zdrowe jedzenie wcale nie musi być czasochłonne. Moglibyśmy poświęcić nasze wakacje na przygotowywanie zbilansowanych potraw, a później zaadaptować taki „pilotaż” w rodzinnej diecie. Tymczasem w trakcie wakacji żywimy się jeszcze gorzej, niż w pozostałe dni roku. Tym razem trudno nam usprawiedliwić się brakiem czasu – podkreśla Barbara Lewicka-Kłoszewska, Wiceprezes Fundacji BOŚ.

Na portalu www.aktywniepozdrowie.pl można znaleźć przykładowe, proste w przygotowaniu diety dla całej rodziny, rozpisane na 7 dni. Każdą dietę można wydrukować, zapisać w formacie pdf na dysku lub w telefonie. Do propozycji dań dołączona jest lista zakupów. Na stronie można również znaleźć przykładowe propozycje lunch-boxów, czyli małych pudełek ze zdrowymi przekąskami. Można je zabrać na plażę, basen, wycieczkę w góry, lub do pociągu.

Na stronie znajduje się także „Kalkulator Zdrowia Dziecka”. Rodzice mogą wypełnić krótką ankietę na temat dotychczasowego sposobu żywienia dzieci i otrzymać szereg informacji o ich kondycji zdrowotnej, nadwadze lub otyłości, nadwyżkach cukru i innych parametrach. Znajdą tam również rady dietetyka, teksty eksperckie i przykłady diet, które można wprowadzić do dziecięcego jadłospisu. Propozycje posiłków mają również listę składników odżywczych oraz liczbę kalorii. Przygotowano także krótki poradnik „10 zasad zdrowego żywienia na wakacjach” oraz szereg materiałów edukacyjnych w formie ulotek, pocztówek i folderów, które będą rozdawane w letnich kurortach nadmorskich.

W okresie wakacyjnym uruchomione będą telefoniczne dyżury dietetyka. W każdy wtorek, miedzy godziną 10:00, a 14:00 pod numerami telefonów (22) 532 71 94 i (22) 532 71 98 dietetycy Fundacji BOŚ będą odpowiadać na pytania wszystkich zainteresowanych.

Maskotką akcji została „Pani Marchewka”, postać z kreskówki, stworzona przez grafika i ilustratora Piotra Wyskoka. W wybranych regionalnych rozgłośniach radiowych odbędą się również konkursy edukacyjne dla najmłodszych, w których będzie można wygrać m.in. koszulki i breloczki z „Panią Marchewką”. 








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek