Kampanię „Amazonki i macierzyństwo. Zdrowe i piękne dla dzieci” otworzy wystawa zdjęć amazonek autorstwa Katarzyny Piweckiej i Ewy Rzyczniak. Ukazuje ona kobiety po wygranej walce z rakiem w towarzystwie swoich dzieci.
Dzięki lepszej dostępności do badań profilaktycznych i większej świadomości kobiet coraz częściej rak piersi jest wykrywany jest u kobiet młodych, w wieku rozrodczym, a także w czasie ciąży. Niezależnie od tego, czy diagnoza przyszła przed czy po urodzeniu dzieci, organizatorzy – Federacja Stowarzyszeń Amazonki, zrzeszająca 25 tysięcy kobiet z doświadczeniem raka piersi – chcą przekazać kobietom, że z rakiem można wygrać, mieć szczęśliwą rodzinę i spełniać się w macierzyństwie, a po leczeniu raka piersi kobieta może zaplanować zdrowe macierzyństwo i cieszyć się zdrowymi dziećmi.
Bohaterkami fotografii są zarówno amazonki z długim stażem choroby i już dorosłymi dziećmi, a nawet wnukami, jak również młode amazonki z małymi dziećmi. Niektóre z nich urodziły swoje dzieci zanim w ich życiu pojawił się rak, niektóre zaś zdecydowały się urodzić już po diagnozie. Joanna i Monika to młode mamy rocznych dzieci, które nie bały się podjąć decyzji o macierzyństwie po przebyciu choroby nowotworowej. Druga Joanna natomiast wykryła u siebie raka krótko po urodzeniu dziecka. Jest w trakcie leczenia. Zdjęcie jej i córeczki otwiera cykl portretów i pokazuje mamę amazonkę, która mimo choroby czule i radośnie opiekuje się dzieckiem. Pozostałe bohaterki w momencie diagnozy miały już rodziny i dzieci w wieku od 7 do 17 lat. Dla każdej z nich diagnoza wiązała się z troską o ich dzieci.
W kolejnych odsłonach kampanii Amazonki będą również zwracać uwagę na ważność uświadamiania kobiet walczących z rakiem piersi, że niejednokrotnie mają prawo do decydowania o formie operacji – nie zawsze musi to być mastektomia. Ponadto, w Polsce można zrekonstruować pierś w zabiegu jednoczasowym, jak i w odroczonym terminie.
Wystawę fotograficzną będzie można oglądać od 26 maja w King Cross Marcelin w Poznaniu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska