logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Zdradliwi rozrzutni
08.09.2009
Tematy: Wydarzenia

Zdradliwi rozrzutni



Rozrzutność i nieprzemyślane wydawanie pieniędzy charakteryzuje osoby, które mają skłonność także do innych impulsywnych zachowań, m.in. do zdrady, obżarstwa i nałogów – wynika z badań opublikowanych w piśmie „Personality and Individual Differences”.

W ankiecie przeprowadzonej za pośrednictwem strony internetowej BBC wzięło udział 40 tys. osób, które odpowiadały na pytania dotyczące impulsywności zachowania w różnych sytuacjach. Na pytanie: czy wolałbyś otrzymać 45 funtów za trzy dni, czy 70 funtów za miesiąc, połowa ankietowanych odpowiedziała, że nie chciałaby czekać i wolałaby otrzymać mniejszą kwotę szybciej. Ta właśnie grupa przejawiała tendencję do szeregu innych impulsywnych zachowań.

– Jednym z podstawowych zagadnień dotyczących planowania finansów jest to, czy nasze decyzje o wydaniu pieniędzy lub ich oszczędzaniu wynikają z naszej wiedzy i doświadczenia, czy raczej są odzwierciedleniem naszej osobowości – mówi dr Stian Reimers z University College London. Dodaje, że osoby podejmujące decyzje finansowe pod wpływem chwili nie biorą pod uwagę przyszłych skutków swoich działań również w innych sytuacjach.

– Osoby te częściej palą i mają nadwagę. W wielu przypadkach może to oznaczać, że wyżej niż zdrowie stawiają doraźne przyjemności. Ludzie, którzy woleli otrzymać mniej pieniędzy w krótszym czasie częściej przyznawali również, że w ciągu ostatnich kilku lat zdradzili partnera – wyjaśnia dr Reimers.

Badacz podkreśla jednak, że przy odrobinie chęci można uniknąć wielu impulsywnych zachowań. Zachęca do wyobrażania sobie przyszłych skutków swoich wyborów, a przede wszystkim unikania podejmowania decyzji pod wpływem chwili.
PAP








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek