logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Ekologia i środowisko, Indonezja, Konsumpcjonizm i konsumenci, Malezja, Odpowiedzialny biznes / CSR, Przejrzystość instytucji, problem korupcji, Wydarzenia
   ──────  17.10.2019

Zdjęcia satelitarne dla odpowiedzialnego biznesu



Odpowiedzialność społeczno-ekologiczna liczy się dzisiaj w biznesie jak nigdy dotąd. Koncerny prześcigają się w deklaracjach dotyczących zrównoważonych procesów produkcji czy łańcuchów dostaw. Okazuje się, że sporo informacji na ten temat można znaleźć na zdjęciach satelitarnych

Zagadnienia związane z rozwojem zrównoważonym są dla ludzi coraz istotniejsze. A konsumenci coraz chętniej wybierają marki, których działalność nie jest związana ze szkodliwym oddziaływaniem na środowisko. Świadomość ekologiczna staje się zatem czynnikiem realnie zmieniającym biznes. Dobrym przykładem może być produkcja oleju palmowego, w związku z którą masowo wycina się lasy, by w ich miejscu uprawiać palmę olejową. Olej palmowy znajduje się w niemal połowie wszystkich towarów, które są zapakowane – od czekolady po mydło. Stosowany jest także jako olej kuchenny i biopaliwo. Globalny popyt na ten tłuszcz jest ogromny, w związku z czym jego masowa produkcja wiąże się z działalnością daleką od ekologicznej. Niedawno świat obiegły zdjęcia, także satelitarne, obrazujące skalę wycinki lasów tropikalnych w Malezji i Indonezji, związanej z zapotrzebowaniem na grunty pod uprawy palm.

Dlatego główni nabywcy oleju palmowego coraz chętniej obserwują działalność swoich podwykonawców pod kątem problemu deforestacji. A jednym z narzędzi, wykorzystywanych w celu monitorowania sytuacji upraw, są obserwacje satelitarne. O obserwacjach satelitarnych mówi się, że są narzędziem Wielkiego Brata. Ale to nie o to chodzi. Po prostu żyjemy w czasach, w których nikt nie ma nic do ukrycia – mówi Benjamin Ware, globalny szef zaopatrzenia w Nestle, jednego z najsłynniejszych i największych odbiorców oleju palmowego. ESA (Europejska Agencja Kosmiczna) i NASA we współpracy z partnerami stworzyły specjalny serwis, który wykorzystuje obrazowanie satelitarne i mapowanie do monitorowania lasów w czasie rzeczywistym. System na bieżąco kontroluje granice plantacji, lokalizacje dostawców oraz podlegające ochronie lasy i porównuje je z aktualnymi zdjęciami, wykonanymi przez satelity. Gdy wykrywana jest zmiana w pokryciu lasu większa niż powierzchnia boiska piłkarskiego, zainteresowane podmioty otrzymują automatyczne powiadomienie.

Dysponując obiektywnymi informacjami na temat działalności partnerów biznesowych, czy ich łańcuchów dostaw, przedsiębiorstwa mogą w bardziej świadomy sposób dokonywać wyboru, z którymi partnerami współpracować, a z którymi nie. Analizy oparte na zdjęciach z satelitów pozwalają lepiej poznać świat, również w znaczeniu gospodarczym – mówi Maciej Litewski, manager z CloudFerro, polskiej firmy będącej operatorem platformy CREODIAS, za pomocą której można generować, analizować i pobierać zdjęcia z europejskich satelitów Sentinel obsługiwanych przez ESA. Dzięki ogólnej dostępności danych satelitarnych, ale także coraz większej liczbie firm zajmujących się ich analizą, sprawdzenie partnerów i kontrahentów staje się wyjątkowo proste. W ostatnim czasie odnotowaliśmy w serwisie CREODIAS zwiększoną aktywność użytkowników, którzy sprawdzali, jak wygląda sytuacja w Warszawie i wzdłuż Wisły po awarii stołecznej oczyszczalni ścieków. Świadomość zagrożeń ekologicznych, ale także sposobów, jak je kontrolować, jest coraz większa – dodaje Maciej Litewski.



Nazwa wydarzenia:
Wykorzystywanie zdjęć satelitarnych w odpowiedzialnym biznesie
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Odpowiedzialny biznes / CSR, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
Kraje:
Indonezja, Malezja





polecamy ─── 27.11.2019

Liderzy Pro Bono rozpoczynają kampanię „Ten 1 dzień”


Jak najlepiej zintegrować zespół pracowników? Jak odnaleźć głębszy sens w pracy? Jak w naturalny sposób rozwijać swoje kompetencje?...


nazwa kategorii: Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%

CZYTAJ TEŻ:


  • 09.12.2019

    Lidl znakuje naturalnym światłem warzywa BIO


  • 07.12.2019

    7 grudnia – Sobota dla Polski


  • 06.12.2019

    Nasze filmy zawsze mówią o spotkaniach skrajnie odmiennych osób


  • 06.12.2019

    Ruszyła kampania Ratujemy motyle


  • 05.12.2019

    5 grudnia – Dzień wolontariusza


  • 05.12.2019

    Uważaj na martwe pola! Kierowca śmieciarki nie zawsze może cię zobaczyć!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek