logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zbyt wiele jak na grę
19.12.2014
Tematy: Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc rozwojowa, Walka z przemocą

Zbyt wiele jak na grę

Your browser does not support the video tag.


Przemoc, wojna, wiele ofiar – jak na grę wideo nie brzmi zaskakująco. Jednak fakt, że jej bohaterem było dziecko, zbulwersował wielu.

Podczas ostatniego spotkania entuzjastów gier komputerowych w Waszyngtonie przedstawioną nową grę video "Elika’s escape" ("Ucieczka Eliki"). Zaintrygowana publiczność dość szybko przekonuje się jednak, że choć w grze, jak w wielu innych pojawią się ofiary, przemoc, horror wojny – to rolą gracza jest wcielenie się w postać 7 letniej dziewczynki z Sudanu i walka o przetrwanie.

W grze jej losy pokrywają się z prawdziwym życiem – śmiercią matki, brutalnym zabójstwem brata, kryzysem żywnościowym, pobytem w obozie dla uchodźców, ubóstwem, chorobami, przemocą i prostytucją. Reakcje odbiorców są bardzo różne, ale bardzo prawdziwe – od niepokoju, oburzenia, ostentacyjnego opuszczenia sali po szczere poruszenie i niedowierzanie. Jak podkreśla UNICEF, nadawca kampanii, okrutny los, którego doświadczają ofiary wojny na co dzień, w sytuacji życia lub śmierci – to nie jest jednak gra. Scenariusz fikcyjnej gry został oparty o rzeczywiste doświadczenia, a sama prezentacja miała na celu podniesienie świadomości na temat sytuacji dzieci w Sudanie Południowym. Biorąc pod uwagę popularność gier mogłoby się wydawać, że jest to dobry pomysł na zwrócenie uwagi, ale podjęta inicjatywa została mocno skrytykowana przez wielu, odebrana jako manipulacja i atak na społeczność graczy.

Katarzyna Płaza



Nazwa kampanii:
Video game walkout
Czas:
2014.12.2
Nadawca:
UNICEF
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
MMB (Boston)
Adresaci:
Wielbiciele gier wideo, internauci, ludzie młodzi





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek