logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  16.03.2009

Zbędne klucze



Pomorskie Forum na rzecz Wychodzenia z Bezdomności zbiera klucze. Organizacja wykorzysta je w kampanii społecznej „WERBEL”, która – pod hasłem „Chcesz wiedzieć dlaczego jestem bezdomny?” – realizowana będzie w lipcu i sierpniu na terenie Trójmiasta i Słupska. Organizatorzy zbiórki niepotrzebnych kluczy chcą aby liczba kluczy zaangażowanych w akcję odpowiadała liczbie osób bezdomnych w województwie pomorskim – czyli około 3 tysiącom.

Klucze wyposażone w brelok z nadrukiem „Tak łatwo zgubić klucze do własnego mieszkania – chcesz wiedzieć dlaczego jestem bezdomny?” i z logo „WERBLA” – rozrzucane będą w różnych publicznych miejscach na terenie Trójmiasta i Słupska.

Stare zbędne klucze można przekazywać pracownikom biura Forum lub dostarczyć do biura PFWB przy ulicy Przytockiego 4 w Gdańsku Wrzeszczu (w godzinach 8.00-16.00), gdzie można je wrzucić do specjalnego pudła. Zbiórka kluczy trwać będzie do końca maja 2009 roku.

Kampania “Werbel” ma zwrócić uwagę na różnorodne przyczyny bezdomności oraz walczyć z negatywnym wizerunkiem osób bezdomnych. Sposobem na to ma być pokazanie prawdziwych ale odbiegających od stereotypowych, osób bezdomnych (np. młode osoby, kobieta z dzieckiem), przebywających w placówkach pomocowych (ponad 60% populacji osób bezdomnych), a nie na ulicy. Akcja ma przeciwdziałać dyskryminacji osób bezdomnych, postrzeganych przez pryzmat ulicy, brudu, nieprzyjemnych zapachów oraz własnej winy i własnego wyboru.

– W społeczeństwie brak świadomości, że „bezdomni” to też samotne matki, kobiety uciekające przed przemocą, dzieci czy też osoby mieszkające w schroniskach (w województwie to 50% całej populacji). Zignorowanie tego problemu doprowadzi do trwałego zamknięcia osób bezdomnych w getcie wykluczenia (przy czym średni czas pozostawia w bezdomności w województwie wynosi obecnie już 6-10 lat). Stąd, by otworzyć osobom bezdomnym drzwi do powrotu do społeczeństwa, konieczne jest przełamanie negatywnego, dyskryminującego stereotypu – komentuje Beata Prusak, Koordynator ds. organizacji i komunikacji Pomorskiego Forum na rzecz Wychodzenia z Bezdomności.

„Werbel demokracji” jest projektem realizowanym w okresie wrzesień 2008 – październik 2009 w największych miastach województwa pomorskiego (Gdańsk, Sopot, Gdynia, Słupsk). Wielopłaszczyznowe oddziaływanie, głównie poprzez działalność Rady Medialnej (w skład której weszły osoby bezdomne, przedstawiciele mediów, Pomorskiego Forum na rzecz Wychodzenia z Bezdomności, przedstawicieli środowisk twórczych, naukowców, decydentów), przeprowadzenie kampanii i happeningu (występ trupy teatralnej podczas Jarmarku Dominikańskiego i Festiwalu Teatrów Ulicznych FETA) ma na celu zmianę wśród mieszkańców województwa pomorskiego stereotypowego postrzegania bezdomności oraz tendencyjnego sposobu prezentowania tego tematu przez media.

Rada Medialna pracuje od października 2008 do kwietnia 2009 i jej zadaniem jest wypracowanie koncepcji kampanii (koncepcja występu trupy teatralnej, wizualna część kampanii) a także stworzeniem rekomendacji, jak w sposób niedyskryminujący prezentować bezdomność („Apel w Sprawie Medialnego Prezentowania Bezdomności”). Rada pracuje wspólnie z grafikiem nad wizualną częścią kampanii.

Partnerem przedsięwzięcia jest Focus Ireland.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 29.04.2022

    Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek