logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  16.08.2011

Zawodnik pierwszej klasy zawsze ma zapięte pasy

Your browser does not support the video tag.


Pancernik Gustaw powraca. Wczoraj ruszyła 4. edycja ogólnopolskiej kampanii „Klub Pancernika klika w fotelikach” Instytutu Transportu Samochodowego przygotowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej. Celem kampanii, przebiegającej pod hasłem „Zawodnik pierwszej klasy zawsze ma zapięte pasy”, jest zmiana zachowań w zakresie prawidłowego stosowania urządzeń zabezpieczających dzieci.  Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych – dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodziców.

Kampania „Klub pancernika” miała już 3 edycje. W 2005 roku badania wskazywały, że jedynie 52% rodziców prawidłowo przewoziło swoje dzieci w samochodach osobowych. Przeprowadzone do tej pory kampanie przyczyniły się do wzrostu odsetka rodziców, przewożących swoje dzieci w odpowiednich urządzeniach zabezpieczających do 81,5%. Jednocześnie wciąż 11% rodziców nigdy z takich urządzeń nie korzysta i to głównie do nich kierowany jest przekaz kampanii.

Osią kampanii ponownie jest postać Pancernika Gustawa – przyjaciela dzieci i sprzymierzeńca dorosłych, który przez zabawę i ze znaną z poprzednich edycji piosenką na ustach, promuje wśród dzieci bezpieczne zachowania na drodze oraz przekonanie, że zapięcie w foteliku jest bezwzględnym warunkiem udziału w każdej podróży samochodem. W tym roku, aby dotrzeć z przekazem do starszej grupy wiekowej dzieci (10-12 lat), pomysł kreatywny opiera się na założeniu, że każda podróż pojazdem może zamienić się w super przygodę, o ile – tak jak Pancernik – dziecko ma zapięte pasy bezpieczeństwa w foteliku. Jako rozwinięcie tego pomysłu, Pancernik  wyrusza w serię przygód, do których śledzenia namawia za pośrednictwem strony internetowej www.klubpancernika.pl. Na stronie najmłodsi znajdą ponadto gry i zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętności manualne, a ich rodzice – informacje i wskazówki dotyczące bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodzie oraz m.in. giełdę fotelików. Strona www zawiera także sekcję przeznaczoną dla nauczycieli, gdzie zamieszczono scenariusze zajęć i inne materiały dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Kampania emitowana będzie w radiu, telewizji, na billboardach i w prasie w dwóch etapach – od 15 sierpnia i od połowy października. Październikowa odsłona kampanii wzbogacona zostanie o konkursy dla najmłodszych i ich rodziców oraz działania edukacyjne, prowadzone w szkołach.  Organizatora akcji w promowaniu jej przekazu wesprze policja, której patrole – w ramach rutynowych kontroli pojazdów na drogach – będą rozdawać kierowcom i ich małym pasażerom odpowiednio zapiętym w foteliki maskotki Pancernika i specjalnie przygotowane w tym celu książeczki.

Kampania jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Klub Pancernika klika w fotelikach
Czas:
2011.8.15 - 2011.10.30
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Polska
Nadawca:
Instytut Transportu Samochodowego
Media:
Telewizja, radio, billboardy, internet
Wykonawca:
Fabryka Komunikacji Społecznej
Adresaci:
Dzieci w wieku 4-12 lat, rodzice
Hasło kampani:
Zawodnik pierwszej klasy zawsze ma zapięte pasy





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.07.2022

    Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek