Stowarzyszenie Nomada prowadzi kampanię „Zobacz Zrozum Zareaguj”. Grupą docelową kampanii są młodzi ludzie, którym bliskie są postawy antyksenofobiczne, którzy mają znajomych cudzoziemców i cudzoziemki, osoby LGBTQ, które są wrażliwe i otwarte. Celem kampanii jest podkreślenie potrzeby reagowania na przestępstw motywowane uprzedzeniami oraz pokazanie jak można na takie przestępstwa odpowiadać.
Film kampanii pokazuje potrzebę reakcji, jaką sygnalizują często osoby pokrzywdzone („brak reakcji wspiera sprawców”). Komiks „3Z. Zobacz, Zrozum, Zareaguj” (dostępny tutaj) zawiera prawdziwe historie o jakich inicjatorzy kampanii usłyszeli w trakcie pracy, wraz ze sposobami reakcji na dane incydenty (reakcji świadka i osoby pokrzywdzonej).
W ramach kampanii zorganizowano również również warsztaty, które mówią o przestępstwach motywowanych uprzedzeniami, polskim prawie oraz o tym jak reagować na takie przestępstwa. Kampania prowadzona jest przede wszystkim na Facebooku.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl