logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  10.03.2016

Zatrzymać srebrne tsunami



Wiele twarzy starszych ludzi na szarym tle, a zadanie brzmi „znajdź dziecko”. Żeby zatrzymać srebrne tsunami, każdy z nas musiałby mieć trójkę dzieci – informują plakaty. Infografiki, plakaty, wywiady – w ten sposób autorzy inicjatywy „DEMOgrafia” chcą zwrócić uwagę na sytuację demograficzną w Polsce.

Jak piszą autorzy: Sytuacja demograficzna Polski pogarsza się. To zdanie słyszymy coraz częściej w mediach i na ulicach naszych miast. Do naszej wiadomości podawane są kolejne liczby: malejąca liczba narodzin, rosnąca liczba emigrantów zarobkowych itd., ale demografia to nie tylko liczby, demografia to społeczeństwo, obywatele, nasze rodziny, każdy za nas. Uważamy, że podstawą dążenia do zmiany obecnej sytuacji jest informowanie społeczeństwa o wpływach czynników demograficznych na nasze codzienne życie. Pomimo tego, że informacje dotyczące demografii coraz częściej prezentowane są w środkach masowego przekazu zauważyliśmy dotychczasowy brak jednolitej kampanii społecznej skupiającej się ściśle na omawianym tu problemie.

Działalność DEMOgrafii opiera się na tworzeniu infografik prezentujących najistotniejsze dane oraz informacje, są one udostępniane na profilu facebookowym. Istotną część projektu stanowią również wywiady przeprowadzane z mniej lub bardziej rozpoznawalnymi osobami świata nauki, biznesu, kultury i sceny politycznej. Rozmowy te dotyczą zarówno aspektu statystycznego problemu demografii, a więc np. malejącej liczby dzieci w Polsce i sposobów na walkę z tym zjawiskiem, jak również indywidualnego stosunku naszych rozmówców do posiadania rodziny.

W marcu na ulicach Trójmiasta zostały rozmieszczone plakaty, a w dniach 12-14.03 będzie można je zobaczyć również we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej ZKM w Gdyni. Do promocji wykorzystana została także największa w Polsce sieć ekranów Digital Signage rozmieszczona na blisko 50 uczelniach w kilkunastu miastach.

DEMOgrafia została objęta honorowym patronatem Prezydenta miasta Gdańska Pawła Adamowicza, Prezydenta miasta Sopotu Jacka Karnowskiego oraz Prezydenta miasta Gdyni Wojciecha Szczurka. 

Inicjatorami akcji są studenci Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.

 

Nazwa projektu: DEMOgrafia

Autor: tudenci Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku

Zasięg: Polska

Data: 03/2016


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 30.11.2022

    Wolą milczeć, niż sięgnąć po pomoc. Avon i partnerzy mówią „Możesz mi powiedzieć…”


  • 23.11.2022

    „Obietnica Yulii” – najnowsza kampania Fundacji PCPM


  • 21.11.2022

    „Make a Splash!” – GROHE i UNICEF zapewniają dostęp do rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji


  • 17.11.2022

    Rusza akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”


  • 15.11.2022

    Sezon na kleszcze trwa cały rok!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek