Kampania „Kill the Gun” autorstwa AMV BBDO (London) z sierpnia 2007 roku, zorganizowana przez londyńskie „czarne” radio Choice FM, pokazuje w filmie reklamowym w zwolnionym tempie pęd pocisku rozbijającego kolejne przedmioty, które zjawiskowo eksplodują. W końcówce wymusza wręcz wstrzymanie oddechu. To jedna z tych kampanii, które pozostają w pamięci na długo.
Jej celem było zwrócenie uwagi na zbrodnicze praktyki niektórych czarnoskórych grup społecznych zamieszkujących Londyn, w których odnotowywano wysokie wskaźniki przestępstw z użyciem broni. Miała skłonić ich młodych członków do refleksji nad ranami, jakie zadają pociski (mimo niemal idealnej linii lotu pocisku, nie przelatuje on gładko przez przeszkodę, ale powoduje w niej silną eksplozję), nad kruchością życia i finalnie lekkomyślnym stosowaniem broni, którego konsekwencje są zawsze tragiczne. Ani noszenie broni, ani tym bardziej jej używanie, nie gwarantuje bezpieczeństwa – zapewnia je tylko pokojowe nastawienie i całkowite pozbycie się broni. Choć to wizja dla wielu utopijna, to jednak kusząca.
Film został nakręcony kamerą rejestrującą 10.000 klatek na sekundę (wobec standardowych 25 klatek na sekundę).
Kampania, realizowana w ramach szerszego projektu radiostacji „Peace on the streets”, zdobyła m.in. następujące nagrody:
– Eurobest 2007 (Srebro)
– BTAA 2008 (Brąz)
– BTAA 2008 Diploma Awards
– IAA Responsibility Award 2008 (Srebro)
– One Show 2008 Awards TV (Brąz)
– Cannes Lions 2008 Film (Srebro)
Redakcja kampaniespoleczne.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?