logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  20.11.2010

Zaraz ktoś umrze



Każdego roku w Polsce ponad sto tysięcy osób przechodzi zawał. Połowa z nich zbyt późno zgłasza się do lekarza, a co czwarty chory nie uświadamia sobie, że jego życie jest zagrożone. Kampania społeczna "Zawalcz o swoje serce" ma na celu zmniejszenie śmiertelności wśród osób z zawałem, informując, jakie są jego objawy i jak postępować w przypadku podejrzenia zawału. Dodatkowym celem jest także prewencja – lekarze przypomną, co robić, by uniknąć tej przypadłości.

Przygotowano pięć spotów, które będą emitowane w kinach Cinema City i kilku stacjach telewizyjnych. W jednym z nich dwójka przedszkolaków opowiada o śmierci dziadka, który mimo bólów w klatce piersiowej i duszności nie chciał skorzystać z pomocy pogotowia. Pozostałe oparte są na tej samej koncepcji – osoby w nich występujące (biznesmen, starsza pani, sprzedawca waty cukrowej, mężczyzna koszący trawnik) nagle odczuwają typowe objawy zawału. Znajdujące się w pobliżu osoby proponują wezwanie karetki, chorzy jednak odmawiają. O tym, jak poważna jest ich sytuacja, na samym początku spotu informuje głos z offu, mówiąc "Zaraz zobaczycie umierającego człowieka".

Twarzą kampanii został aktor Krzysztof Stelmaszyk, który przeżył zawał właśnie dzięki swojej wiedzy, jak go rozpoznać. Pojawia się na zakończenie każdego ze spotów, namawiając do wezwania karetki przy wystąpieniu objawów oraz na kampanijnych plakatach i reklamach prasowych.

Zawał zazwyczaj objawia się bólem za mostkiem. Ból, przyjmujący postać ucisku lub rozpierania, ma charakter rozlany, to znaczy, że nie da się go dokładnie zlokalizować, promieniuje do szyi i ramion, czasem w dół aż do ręki. Może mu towarzyszyć duszność i niepokój. Polska znajduje się w czołówce, jeśli chodzi o możliwości techniczne leczenia zawału, do uratowania życia i zachowania pełnej sprawności potrzebna jest jednak przede wszystkim natychmiastowa interwencja.

Inicjatorami akcji są Polskie Towarzystwo Kardiologiczne i Asocjacja Interwencji Sercowo-Naczyniowych, działająca w strukturach PTK.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek