Zapomnieć siebie
O czym nie wypada zapomnieć? O randce, egzaminie, urodzinach przyjaciółki? A co, jeśli organizm zapomina jeść?
Ponure i ciemne, z dziwną kompozycją i wrażeniem zagracenia albo wręcz przeciwnie – zupełnej pustki. Takie są właśnie plakaty kampanii, która chce zwrócić uwagę na praktyczny wymiar choroby zwanej potocznie Alzheimerem. Ale nie jest to kampania o chorych, co wyjaśnia hasło: “Those with Alzheimer are not the only ones who need help” (“Osoby z Alzheimerem nie są jedynymi, które potrzebują pomocy”).
Tekst informuje odbiorcę m.in., o tym, że początkowa faza choroby łączy się z zapominaniem drobnych faktów, adresów, miejsc czy ludzi. Z czasem jednak otępienie postępuje i chory np. nie pamięta, że trzeba się ubrać i jak to zrobić. Przewrotność polega na tym, że początkowe linijki tekstu odnoszą się do położenia pacjenta – pointa jest jednak zaskakująca. Pomysłodawcy przypominają bowiem o bliskich pacjentów, zwykle pomijanych i niezauważanych.
Sugestywne zdjęcia, utrzymane w mrocznej stylistyce potęgują wrażenie niezwykle przytłaczającej sytuacji, w jakiej znajdują się osoby dotknięte problemem.
Dominika Charytoniuk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!
-
06.02.2025
Pierwszy raz
-
04.02.2025
Wejdź po schodach
-
03.02.2025
Trujące lekarstwa
-
21.01.2025
Seniorzy, którzy nie istnieją