logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zapomnieć siebie
02.09.2014
Tematy: Kampanie, Brazylia, Pomoc społeczna, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Zapomnieć siebie



O czym nie wypada zapomnieć? O randce, egzaminie, urodzinach przyjaciółki? A co, jeśli organizm zapomina jeść?

Ponure i ciemne, z dziwną kompozycją i wrażeniem zagracenia albo wręcz przeciwnie – zupełnej pustki. Takie są właśnie plakaty kampanii, która chce zwrócić uwagę na praktyczny wymiar choroby zwanej potocznie Alzheimerem. Ale nie jest to kampania o chorych, co wyjaśnia hasło: “Those with Alzheimer are not the only ones who need help” (“Osoby z Alzheimerem nie są jedynymi, które potrzebują pomocy”).

Tekst informuje odbiorcę m.in., o tym, że początkowa faza choroby łączy się z zapominaniem drobnych faktów, adresów, miejsc czy ludzi. Z czasem jednak otępienie postępuje i chory np. nie pamięta, że trzeba się ubrać i jak to zrobić. Przewrotność polega na tym, że początkowe linijki tekstu odnoszą się do położenia pacjenta – pointa jest jednak zaskakująca. Pomysłodawcy przypominają bowiem o bliskich pacjentów, zwykle pomijanych i niezauważanych.

Sugestywne zdjęcia, utrzymane w mrocznej stylistyce potęgują wrażenie niezwykle przytłaczającej sytuacji, w jakiej znajdują się osoby dotknięte problemem.

Dominika Charytoniuk



Nazwa kampanii:
Paulo, Roberto
Czas:
2014.8.10 - 2014.9.10
Nadawca:
ABRAZ- MG
Media:
Billboardy
Wykonawca:
Perfil252 (Belo Horizonte)
Adresaci:
Osoby opiekujące się chorymi na Alzheimera, ich bliscy
Hasło kampani:
Those with Alzheimer are not the only ones who need help (Osoby z Alzheimerem nie są jedynymi, które potrzebują pomocy)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek