Zapomniane plany ratunkowe
I Sean Penn i kryzys gospodarczy są aktualnie na topie. W najnowszej kampanii World Food Program "Human Rescue Plan" aktor apeluje do polityków i ekonomistów. W reklamie rozwija zwoje banknotów dolarowych uświadamiające dysproporcje między wysokością wydatków na plany ratunkowe na różne cele. Największe wsparcie finansowe – 700 miliardów dolarów – otrzyma Wall Street, później operacje wojskowe w Iraku (600 miliardów) i plany gospodarcze Unii Europejskiej (200 miliardów). W tym kontekście 3 miliardy dolarów potrzebne na roczne wyżywienie wszystkich najbiedniejszych dzieci w wieku szkolnym wydaje się kwotą drobną, a nie braną pod uwagę przez twórców rozwiązań kryzysowych.
Organizatorzy kampanii zwracają uwagę, że kryzys finansowy wpływa niekorzystnie na gospodarkę całego świata, ale tworząc plany ratunkowe dla swoich państw należy tez pamiętać o pomocy dla najbiedniejszych, którzy i przed kryzysem mieli najgorzej. Ci ludzie mają niewielką siłę głosu. WFP chce zmotywować rządy państw by przeznaczały 1 procent planowanych wydatków ratunkowych na najuboższe grupy społeczne.
Emisje spotu reklamowego zainicjowano w trakcie Szczytu Gospodarczego w Davos.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem