logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Turcja, Prawa człowieka, Walka z przemocą
   ──────  10.11.2015

Zapach, który nie pozwala zapomnieć

Your browser does not support the video tag.


Świece zapachowe zazwyczaj pachną kwiatami, lasem czy przyprawami; te jednak są zupełnie inne. Zmysł zapachu jest silnie powiązany z ośrodkiem pamięci, dlatego człowiek jest w stanie przypomnieć sobie wydarzenie z przeszłości, kiedy poczuje zapach, który mu towarzyszył. Wiedzę tę wykorzystała Amnesty International w tureckiej kampanii "Tear Gas Scented Candle" ("Świeczka o zapachu gazu łzawiącego"), aby przypomnieć i rozpowszechnić pamięć o wydarzeniach, które miały miejsce w 2013 roku w Gezi Parki, kiedy to podczas protestu policja dopuściła się użycia przesadnej przemocy wobec protestujących, w tym gazu łzawiącego, łamiąc przy tym prawa ludzi. Z tego właśnie względu organizacja stworzyła świeczki o zapachu gazu łzawiącego i wysłała je do aktywistów, dziennikarzy i innych osób biorących udział w tamtych wydarzeniach. Po zapaleniu świeczki mogli poczuć oni zapach gazu łzawiącego, co pomogło im wrócić myślami do przeszłości i nadal pamiętać o tym, jak policja potraktowała protestujących. Amnesty International poprosiła każdą z osób, które otrzymały świeczkę, aby po jej zapaleniu, opublikowali zdjęcie w mediach społecznościowych z podpisem #WhenItSmellsTearGas, w języku tureckim #BiberGazıKoKuncha (#KiedyPachnieGazemŁzawiącym), aby przypomnieć i innym o tym, co się wydarzyło, i aby zapobiec takim incydentom w przyszłości.  

Zastosowanie marketingu bezpośredniego – czyli wysłanie świeczek do najważniejszych osób biorących udział w proteście, oraz wykorzystanie metody zakrawającej na neuromarketing, aby odwołać się do zmysłu zapachu uczestników, pozwoliło na osiągnięcie dużego rozgłosu w mediach bez większych nakładów finansowych.

Aleksandra Rychlicka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Tear Gas Scented Candle
Czas:
2015.5.10 - 2015.6.10
Tematy:
Prawa człowieka, Walka z przemocą
Kraje:
Turcja
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
4129Grey, Istanbul, Turkey
Adresaci:
Uczestnicy protestu, obywatele Turcji
Hasło kampani:
#WhenItSmellsTearGas





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek