logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
   ──────  30.06.2007

Zamiast zielonej książeczki



MSWiA pod kierownictwem Janusza Kaczmarka w czerwcu 2007 roku rozpoczęło kampanię informacyjną której celem jest zachęcenie obywateli do niezwłocznej wymiany dowodów osobistych starego typu na nowe.

MSWiA prowadzi akcję której częścią jest kampania telewizyjna – spot informujący o konieczności wymiany dowodu osobistego – oraz radiowa.

Dzięki życzliwości Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych powstał plakat informacyjny, który został rozesłany do wszystkich urzędów wojewódzkich i samorządów, z prośbą o rozwieszenie w widocznych miejscach. Do akcji włączyła się również Poczta Polska udostępniając miejsca na rozwieszenie plakatów w swoich placówkach i sieć sklepów „Biedronka”. Jest to pierwszy w dziejach Ministerstwa przypadek nawiązania współpracy z podmiotem zewnętrznym, by zrealizować społeczną kampanię informacyjną. W kampanię włączyły się zarówno media ogólnopolskie, jak i media lokalne. Na stronie internetowej MSWiA ukazała się obszerna informacja o konieczności wymiany dowodów osobistych. Minister Janusz Kaczmarek polecił zamieszczenie podobnych informacji na stronach internetowych urzędów wojewódzkich w całej Polsce.

Wśród osób, które nie wymieniły jeszcze dowodu osobistego, znaczącą grupę stanowią rolnicy. W MSWiA powstał pomysł, by podczas sobotnich i niedzielnych targów czynne były urzędy gminne, gdzie można złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego oraz skorzystać z pomocy urzędników w wypełnianiu formularza. Na rolników czekać będzie również fotograf, który bez zbędnej zwłoki zrobi potrzebne do dowodu fotografie. Należy wspomnieć również o współpracy z Kościołem Katolickim – księża informują o konieczności wymiany starych dowodów osobistych podczas niedzielnych Mszy Św.

Komentarz Redakcji Olbrzymie kolejki w końcu roku 2007 przez urzędami świadczą jednak o tym, że pomimo dobrych pomysłów i używania różnych kanałów dotarcia do obywateli kampania nie udała się w pełni. Przekaz racjonalny był dobrze wykorzystany (informacja o niemożności przeprowadzenia różnych działań bez dowodu), ale być może zamiast tradycyjnego zegara na ulotce należałoby użyć innych metafor, bardziej trafiających do wyobraźni (i emocji) obywateli.

Obok plakatu z Ministerstwa zamieszczamy głos grupy Twożywo w kwestii wymiany dowodów.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Wymień stary dowód na nowy
Czas:
2007.6.27 - 2007.12.31
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
Kraje:
Polska
Nadawca:
MSWiA
Media:
Telewizja, radio, plakat
Adresaci:
Obywatele polscy którzy nie wymienili jeszcze starych dowodów osobistych
Hasło kampani:
Już dziś wymień stary dowód na nowy





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek