Wraz z rozpoczęciem sezonu turystycznego we Francji na początku kwietnia ruszyła kampania "Tourisme sexuel"mająca na celu walkę z wykorzystywaniem seksualnym nieletnich. Akcja organizacji ECPAT (End Child Prostitution, Child Pornography and Trafficking of Children for Sexual Purposes) i Air France piętnuje przemoc skierowaną w dzieci i akcentuje kary, które grożą turystom w przypadku popełnienia przestępstwa, czyli korzystania z usług seksualnych nieletnich.
Agencja BETC Euro RSCG, odpowiedzialna za realizację kampanii, stworzyła spot filmowy, wyreżyserowany przez Asgera Letha – autora dokumentu o slumsach Haiti „Ghost od Cité Soleil”, który Air France, w ramach współudziału w kampanii, emituje na pokładach swoich samolotów. W maju plakaty zostaną umieszczone autobusach lotniskowych, a reklamy prasowe – w miesięczniku Air France Magazine.
Unicef podaje statystyki, według których 3 miliony dzieci na świecie pada ofiarą wykorzystywania seksualnego. Dlatego ECPAT, międzynarodowa organizacja obecna w 70 krajach, podejmuje działania wstrzymujące ten procederu. François Brousse z Air France tłumaczy, że motywem działań linii lotniczych nie jest piętnowanie turystów, którzy świadomie bądź nie, korzystają z usług nieletnich prostytutek, ale ostrzeżenie pasażerów przed karami, jakie grożą im za te czyny, w kraju pobytu lub we Francji.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska
-
05.12.2022
4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów
-
29.11.2022
Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju
-
24.11.2022
Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób
-
09.11.2022
Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland