logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  10.06.2013

Zakrwawiona twarz w toalecie

Your browser does not support the video tag.


Korzystających z toalety w londyńskim pubie przeraża nagły huk i zakrwawiona ludzka twarz, przebijająca wiszące na ścianie lustro.

W jednej z męskich toalet pubu North London umieszczono zwierciadła kształtem i rozmiarem przypominające przednią szybę samochodu. Głowa napędzanego mechanicznie manekina przebijała ją następnie tuż przed nosem myjących dłonie mężczyzn. Surrealistycznemu zjawisku towarzyszył efekt dźwiękowy groźnego wypadku samochodowego.

Zapewne stali bywalcy baru przeraziliby się śmiertelnie, tak samo jak zagrali tę nietypową scenę wynajęci przez agencję aktorzy. Celem akcji było zniechęcenie potencjalnych kierowców do prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. „What impact could a drink have on your night out?” ("Jaki wpływ może mieć alkohol na twoje wieczorne wyjście?") – pytanie pojawiające się jako jeden z elementów kończących spot stanowi jednocześnie początek rozważań nad ideą działań komunikacyjnych brytyjskiego Ministerstwa Transportu.

Choć Wielka Brytania jest jednym z krajów o najlepszym bilansie bezpieczeństwa na drodze, władze wciąż zlecają przygotowywanie szokujących kampanii. Starając się ograniczyć do minimum występowanie zgonów i poważnych obrażeń wśród osób włączających się do ruchu, zespół starannie dobranych specjalistów tworzy cykl dramatycznych, a wręcz budzących grozę, kampanii pod wspólną nazwą Think! (Myśl!).

Do tej pory zespół zrealizował m.in. spoty poświęcone ważkości zapinania pasów bezpieczeństwa, jazdy pod wpływem narkotyków oraz limitu prędkości. Speed – ostatnia z wymienionych reklam telewizyjnych – przedstawia emocjonalne konsekwencje przyczynienia się do śmierci dziecka (obraz małego chłopca ułożonego w pozycji tuż po potrąceniu przez samochód prześladuje sprawcę wypadku na każdym kroku). Więcej informacji o spotach zespołu Think! znajduje się na stronie internetowej kampanii.

Viralowy film PubLooShocker przygotował londyński oddział agencji Leo Burnett.

Małgorzata Szwarc


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
PubLooShocker
Czas:
2013.6.5
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Think! / Department for Transport
Media:
Internet
Wykonawca:
Leo Burnett (London)
Adresaci:
Kierowcy, bywalcy pubów
Hasło kampani:
Don’t drink and drive (Piłeś, nie jedź)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek