logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Zakazana toaleta
02.12.2013
Tematy: Kreacje / printy

Zakazana toaleta



Toaleta jest głównym tematem tych surowych, czarno-białych plakatów oraz 8-bitowej gry retro. Wspólnie przekonują, że sanitariaty nie są, jak się powszechnie uważa, stałym elementem w domu każdego człowieka.

Kreacja o nazwie „Acces Denied” („Odmowa dostępu”) zrealizowana przez nowojorską agencję Tribal Worldwide na zlecenie UNICEF (United Nations International Children’s Emergency Fund) ma na celu podniesienie świadomości problemu braku toalet w wielu domostwach na całym świecie.

Pomysłodawcy chcą w ten sposób uwrażliwić obywateli całego świata i wezwać do zmian związanym ze wzmocnieniem gospodarki wodnej oraz do zaprzestania zwyczaju wypróżniania się na otwartym powietrzu. Akcja jest związana z corocznie obchodzonym (19 listopada) Światowym Dniem Toalety. Powstała seria plakatów zachęca obywateli całego świata do oddania swojego głosu na rzecz akcji o nazwie „Toilets4All” („Toalety dla wszystkich”).

Według informacji podanych na billboardach, aż 15% populacji w ogóle nie posiada toalet, co zmusza do wypróżniania się na dworze. Co gorsza, dziennie na świecie z powodu biegunki umiera aż 1600 dzieci. Fatalnej sytuacji w dużym stopniu mogłyby zapobiegać poprawa warunków sanitarnych i higieny. Większość obywateli krajów rozwiniętych nie zdaje sobie sprawy z problemu.

Plakaty i gra o nazwie „Toilet Trek” odnoszą się do konsekwencji, wynikających z braku bezpiecznych i czystych toalet, takich jak poniżenie związane z publiczną defekacją, zwiększone ryzyko gwałtu, choroby oraz śmiertelne biegunki. Plakaty kreacji zostaną przetłumaczone i rozwieszone oraz wyświetlane na całym świecie. Warto wspomnieć, że gra jest dostępna na urządzenia mobilne (na razie iPhone4, a wkrótce również Android).

Co ważne wszystkie plakaty odsyłają do strony internetowej akcji (toilettrek.org), gdzie internauci znajdą wspomnianą zaangażowaną społecznie grę, która nawiązuje stylistyką do gier z lat 80.

Martyna Kasprzak








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek